Działający w AGH akademicki zespół wyścigowy AGH Racing zaprezentował pierwszy w Polsce bolid autonomiczny stworzony na bazie regulaminu zawodów Formuła Student.
Po konstrukcjach spalinowych i elektrycznych przyszedł czas na stworzenie pojazdu w pełni autonomicznego. Najnowszy bolid skonstruowany przez studentów bazuje na platformie jednego z poprzedników, modelu elektrycznego. Moduł obliczeniowy obsługujący jazdę autonomiczną zamontowany jest w tylnej części bolidu. Oprócz niego do bolidu dodany jest lidar kamery stereo oraz inne czujniki, które dostarczają informacje niezbędne do określenie prawidłowego toru jazdy. Najnowszy bolid RTD1.0 wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 80 kW. Pojazd waży 190 kg, a pierwszą setkę osiąga w 3,8 s.
Lider zespołu Bartosz Gajewski podkreśla:
– Dla całego naszego zespołu jest to duże osiągniecie. Warto pamiętać, że przez ostatnie 10 lat pracowaliśmy nad pojazdami spalinowymi i elektrycznymi. Rezultatem tych prac było zaprezentowanie dwóch pierwszych w kraju bolidów elektrycznych. Teraz całe nasze dotychczasowe doświadczenie, wiedza naszych poprzedników zaowocowała i dzięki temu możemy pochwalić się pierwszą w Polsce konstrukcją w pełni autonomiczną. Pozwoli nam to na starty w konkurencjach Formuły Student dla pojazdów autonomicznych. Na nadchodzący sezon spoglądamy z dużym optymizmem i nadziejami na zdobycie kolejnych trofeów.