W materiałach promocyjnych istnieje możliwość stosowania znaku graficznego AGH razem z pełną nazwą uczelni w języku polskim lub angielskim. Nazwa ta może zostać zakomponowana symetrycznie bądź asymetrycznie względem znaku.
W układzie symetrycznym pełna nazwa uczelni umieszczona jest pod znakiem AGH i wyśrodkowana względem pionowej osi sygnetu.
Nazwa polskojęzyczna została zaprojektowana w wersji jedno-, dwu- oraz trzywierszowej; w języku angielskim pełna nazwa uczelni posiada wersję jedno- i dwuwierszowe. Przy wyborze jednej z tych wersji należy kierować się proporcjami nośnika oraz względami kompozycyjnymi.
Należy pamiętać, że znak graficzny jest jednym z wielu elementów alfabetu identyfikacji wizualnej. Aby projekty w pełni odzwierciedlały graficzny styl uczelni, znak powinien być wsparty odpowiednimi krojami pisma, kolorystyką oraz określonymi formami i motywami kompozycyjnymi.
Znak graficzny – pliki do pobrania
Zalecamy zapoznać się ze szczegółowymi instrukcjami stosowania znaku graficznego AGH zawartymi w dalszej części tej strony oraz z Księgą Identyfikacji Wizualnej.
Znak graficzny Akademii Górniczo-Hutniczej zbudowany jest z sygnetu oraz logotypu.
Sygnet składa się z trzech części, przy czym każda z nich złożona jest z kolei z trzech podłużnych elementów (pasów). Posiada on formę stylizowanego orła, nawiązując w sposób symboliczny i uproszczony do godła uczelni. W wersji wielobarwnej znaku sygnet jest trójbarwny. Logotyp stanowią inicjały nazwy uczelni, którym nadano indywidualną, specjalnie zaprojektowaną formę literniczą.
Posługując się znakiem graficznym AGH należy przestrzegać minimalnego pola ochronnego oddzielającego logotyp od innych elementów. Poniżej zaprezentowano sposób wyznaczania pola ochronnego dookoła znaku graficznego AGH.
Kolorystyka jest podstawowym i najmocniej oddziałującym na percepcję odbiorców elementem identyfikacji wizualnej. Konsekwentne stosowanie określonej kolorystyki znaku przy zachowaniu dbałości o zgodność kolorów na wszystkich nośnikach identyfikacji może spowodować, że kolor najszybciej ze wszystkich elementów bazowych wywoła w świadomości odbiorców skojarzenia z uczelnią.
Kolory użyte w wersji wielobarwnej znaku graficznego – zieleń, czerń i czerwień – odnoszą się do tradycyjnej, symbolicznej kolorystyki związanej z górnictwem oraz hutnictwem.
Barwą uzupełniającą jest biel, występująca w wersji jednobarwnej negatywowej znaku. Farbę Pantone Opaque White należy stosować jedynie w przypadku reprodukowania wspomnianej wersji znaku na nośnikach posiadających barwę rożną od bieli (np. nadruk znaku na gadżetach w kolorze innym niż biały).
Zieleń
Czerń
Zmiana wielkości znaku AGH musi odbywać się przy zachowaniu jego proporcji. Zabronione jest nieproporcjonalne skalowanie znaku, jak również wszelkie inne przekształcenia deformujące znak (np. pochylanie znaku, zmiana grubości poszczególnych elementów i odstępów pomiędzy nimi, nadawanie znakowi obrysu).
Niedozwolone jest usuwanie elementów tworzących znak lub dodawanie do niego nowych składników.
Nie wolno zmieniać formy liter logotypu (np. składać logotypu gotowym krojem pisma), ani też proporcji logotypu do sygnetu.
Zabroniona jest zmiana położenia logotypu względem sygnetu.
Znaku graficznego AGH nie wolno obracać ani kadrować.
W obszarze obejmującym pole ochronne znaku nie wolno umieszczać elementów mogących zakłócać jego czytelność (np. wyraźnie wzorzystego tła). W przypadku umieszczania znaku na ilustracji lub fotografii, we wspomnianym obszarze nie mogą znajdować się silnie kontrastowe elementy, wizualnie rywalizujące ze znakiem; pomiędzy znakiem a tłem musi istnieć odpowiedni kontrast, zapewniający znakowi czytelność. W sytuacji umieszczania znaku obok tekstu lub elementów graficznych, nie powinny one pojawiać się w polu ochronnym znaku.
Nie zaleca się nadawać znakowi graficznemu wypełnienia w postaci przejścia tonalnego (gradientu), zarówno wielobarwnego, jak też jednobarwnego.
W przypadku wersji wielobarwnej znaku, niedozwolona jest jakakolwiek zmiana barw poszczególnych części znaku (np. w sygnecie: zmiana kolejności barw lub zastępowanie jednych barw innymi, w logotypie: nadawanie poszczególnym literom różnych barw lub zamiana czerni na inną barwę).