Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

Konkurs na wybór brokera ubezpieczeniowego

Organizator konkursu:

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie ogłasza konkurs w celu wyboru brokera ubezpieczeniowego, z którym powołana zostanie spółka celowa, mająca zapewnić obsługę brokerską potrzeb ubezpieczeniowych Organizatora w zakresie ubezpieczenia prac badawczo-rozwojowych.

Wyłoniony w drodze konkursu broker ubezpieczeniowy jako osoba fizyczna zawrze z Organizatorem umowę spółki w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, obejmując nie więcej niż 40% udziałów i pełnić będzie funkcję prezesa zarządu tej spółki.

 

Konkurs prowadzony jest zgodnie z przepisami:
§   ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej z dnia z dnia 11 września 2015 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 895, ze zm.);
§   ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z dnia z dnia 15 grudnia 2017 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1881);
§   ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 478);
§   ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 735).

 

I.        WARUNKI STAWIANE OFERENTOM

W postępowaniu mogą wziąć udział Oferenci, którzy spełniają poniższe wymagania.

Wymagania ogólne:

1.      posiadają wyższe wykształcenie,

2.      świadczą przez okres co najmniej 5-lat (na dzień ogłoszenia Konkursu) usługi w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, jako broker ubezpieczeniowy oraz broker reasekuracyjny na podstawie zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności brokerskiej, zgodnie z przepisami ustawy o dystrybucji ubezpieczeń,

3.      posiadają co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek,

4.      posiadają pełną zdolność do czynności prawnych i korzystają z pełni praw publicznych,

5.      nie naruszają ograniczeń lub zakazów zajmowania stanowiska członka organu zarządzającego w spółkach handlowych, w szczególności określonych w art. 18 kodeksu spółek handlowych,

6.      posiadają znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym bezpośrednie kontakty biznesowe (w mowie i piśmie),

7.      posiadają praktyczną znajomość zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem spółkami prawa handlowego, ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem państwowej osoby prawnej oraz zasad ładu korporacyjnego,

8.      posiadają polisę odpowiedzialności cywilnej brokera zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia z dnia 18 maja 2018 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia  odpowiedzialności  cywilnej  z  tytułu wykonywania działalności brokerskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1085) i Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 6 maja 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności brokerskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 845), oraz w przeciągu ostatnich 5 lat (na dzień ogłoszenia Konkursu) nie odnotowali wypłat odszkodowań z obowiązkowego ubezpieczenia OC z tytułu wykonywania działalności brokerskiej,

9.      nie zalegają z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,

10.    posiadają doświadczenie w zakresie obsługi ubezpieczeniowej dużych podmiotów - o strukturze wielooddziałowej,

11.    deklarują osobiste zaangażowanie we wszystkie procesy w zakresie świadczenia usług brokerskich.

Dodatkowym atutem kandydatury Oferenta będzie posiadanie dodatkowych uprawnień, takich jak: tytuł naukowy, uprawnienia radcy prawnego lub adwokata lub inne dodatkowe kwalifikacje zawodowe, powiązane merytorycznie ze świadczeniem usług brokerskich.

 

II.        DOKUMENTY JAKIE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY CELEM POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW STAWIANYCH OFERENTOM

1.      życiorys (CV) oraz list motywacyjny,

2.      oryginały lub urzędowe odpisy oryginałów lub notarialnie poświadczone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzające:

  • ukończenie studiów wyższych,
  • co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe oferenta,
  • co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek,
  • dodatkowe umiejętności (np. referencje, rekomendacje, certyfikaty).

 

3.      kopia aktualnego odpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

4.      kopia zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności brokerskiej,

5.      kopia polisy odpowiedzialności cywilnej brokera,

6.      zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS potwierdzających odpowiednio, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne wystawione nie wcześniej niż 6 tygodni przed upływem terminu składania ofert,

7.      oświadczenie zawierające dane teleadresowe Oferenta, zawierające m.in. adres do korespondencji oraz telefon kontaktowy i adres poczty elektronicznej,

8.      aktualna informacja z KRK potwierdzająca niekaralność za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, za przestępstwo przekupstwa, przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, wystawiona nie wcześniej niż 6 tygodni przez upływem terminu składania ofert,

9.      oświadczenia w zakresie spełniania wymogów dla kandydatów członków organów zarządzających określonych w art. 22 ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r., którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Ogłoszenia,

10.    oświadczenia o:

  • korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu w spółkach handlowych, w szczególności określonych w art. 18 Kodeksu spółek handlowych,
  • o nie wyrządzeniu przy wykonywaniu czynności nadzoru lub zarządu żadnej szkody stwierdzonej prawomocnym wyrokiem sądu cywilnego,
  • o braku wszczętego lub toczącego się postępowania karne, administracyjnego lub dyscyplinarnego,
  • o aktualnych zobowiązaniach zawodowych umożliwiających sprawowanie funkcji prezesa zarządu Spółki celowej, o której mowa w Ogłoszeniu, z należytą starannością, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Ogłoszenia.

11.    zgoda na przetwarzanie danych osobowych oferenta, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Ogłoszenia

Z pełną treścią informacji o przetwarzaniu Państwa danych osobowych można się zapoznać na stronie internetowej AGH w zakładce Ochrona Danych Osobowych (www.agh.edu.pl/RODO).

Oferenci mogą w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych poprzez złożenie pisemnego oświadczenia. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej wycofaniem.

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem uczestnictwa w Konkursie na brokera ubezpieczeniowego organizowanego przez Akademię Górniczo-Hutniczą  im. Stanisława Staszica w Krakowie.

 III.        OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

1.      Oferent przedstawia tylko jedną ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszych warunkach konkursu.

2.      Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

3.      Wszelkie dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do występowania w imieniu Oferenta. Wymagane oświadczenia powinny być złożone w oryginale i podpisane przez Oferenta.

Ponadto Oferta powinna zawierać propozycję obsługi ubezpieczeniowej organizatora konkursu, zawierającą w szczególności:

a)      koncepcję współpracy w zakresie przygotowania programu ubezpieczenia, zasad i sposobu wykonania audytu ryzyka ubezpieczeniowego i audytu szkodowego,

b)      koncepcję biznes planu na pierwsze dwa lata działalności nowopowstałej spółki celowej (szacunkowe koszty i przychody),

c)    koncepcję współpracy w zakresie bieżącej obsługi ubezpieczeniowej, wraz z przedstawieniem odpowiednich procedur oraz opisem organizacji i struktury zespołu dedykowanego do obsługi organizatora konkursu.

d)    koncepcję likwidacji szkód wraz z:

  • opisem procedury likwidacji szkód, organizacji i struktury zespołu dedykowanego do obsługi organizatora konkursu w zakresie likwidacji szkód,
  • metodami kontroli nad przebiegiem procesu likwidacji poszczególnych szkód wraz ze zbiorczym ich raportowaniem oraz informowaniem i współdziałaniem brokera z odpowiednimi służbami u organizatora konkursu,

 

f)     zaprezentowanie możliwości Oferenta w zakresie:

  • doradztwa dotyczącego ubezpieczeń i prawa ubezpieczeniowego,
  • organizacji szkoleń poświęconych tematyce ubezpieczeniowej (wraz z przedstawieniem dotychczasowej praktyki i doświadczenia w tym zakresie),
  • inne zalety wynikające z nawiązania współpracy z Oferentem polegające w szczególności na: wysokim profesjonalizmie i kompetencji brokera, znajomości reguł i przepisów ubezpieczeniowych funkcjonujących na rynku europejskim, wdrożeniu nowatorskich rozwiązań organizacyjnych, dostępie do „know how", podniesienia poziomu wiedzy ubezpieczeniowej pracowników organizatora konkursu, itp.

 

  IV.        INFORMACJE DOTYCZĄCE PROWADZONEJ PROCEDURY

1.      Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczącego prowadzonej procedury konkursowej należy kierować na adres mailowy organizatora: biuro(at)agh.edu.pl.

2.      Organizator konkursu powoła komisję zajmującą się przeprowadzeniem konkursu na wybór brokera.

3.      Oferentom nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów udziału w postępowaniu.

4.      O wyniku konkursu oferenci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną.

 

    V.        INFORMACJE DOTYCZĄCE SKŁADANIA OFERT

1.      Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w kopercie z napisem „KONKURS NA WYBÓR BROKERA UBEZPIECZENIOWEGO”.

2.      Oferty należy składać do dnia 9 lipca 2021 r. do godz. 14:00 w siedzibie Organizatora: Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica, paw. A-0, I piętro, pok. 109.

 

  VI.        OCENA OFERT

1.      Oferty wykonawców nie spełniających warunków konkursu zostaną odrzucone.

2.      Komisja konkursowa dokona wyboru oferty wykonawcy w oparciu o przedstawione wraz z ofertą koncepcje oraz zaproponowane rozwiązania dotyczące ubezpieczeń, organizacji szkoleń i innych zalet wynikających ze współpracy z wybranym oferentem.

3.      Komisja konkursowa zastrzega sobie prawo niewybrania żadnego z wykonawców i unieważnienia konkursu bez podania uzasadnienia.

 

VII.        OBOWIĄZKI WYBRANEGO BROKERA

1.      Wybrany Oferent będzie zobowiązany w szczególności do zawarcia jako osoba fizyczna z Organizatorem umowy spółki w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, objęcia nie więcej niż 40% udziałów oraz objęcia funkcji prezesa zarządu tej spółki.

2.      Treść umowy spółki zostanie ustalona w drodze negocjacji między Oferentem i Organizatorem prowadzony w okresie nie dłuższym niż 1 miesiąc od dnia wyłonienia Oferenta w drodze konkursu.

3.      Do elementów umowy spółki celowej niepodlegających negocjacji należą:

a)      siedzibą spółki będzie miasto Kraków;

b)      wspólnikami spółki będą Organizator oraz wyłoniony w wyniku konkursu Oferent;

c)      przedmiotem działalności spółki będzie świadczenie usług brokerskich w zakresie ubezpieczeń oraz usług powiązanych, w tym szkoleniowych,

d)      spółka zostanie powołana na czas nieoznaczony,

e)      Oferent będzie pełnił funkcję prezesa zarządu spółki;

f)       w spółce utworzona zostanie Rada Nadzorcza o min. trzyosobowym składzie, do powołania członków Rady Nadzorczej uprawnieni będą obaj wspólnicy łącznie.

4.      Jeżeli w terminie wskazanym w zdaniu poprzednim nie dojdzie do zawarcia umowy spółki celowej, wynik konkursu zostanie uznany za nieważny, a konkurs może zostać ogłoszony ponownie.

5.      Po zawarciu umowy spółki Oferent odpowiedzialny będzie za niezwłoczne podjęcie czynności zmierzających do rejestracji spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń.

6.      Z dniem uzyskania przez spółkę zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń, wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego, do zadań Oferenta należeć będzie świadczenie usług brokerskich w pełnym zakresie, w szczególności:

a)      wykonanie audytu ubezpieczeniowego w zakresie warunków ubezpieczenia wszystkich linii ryzyka Organizatora oraz podmiotów zależnych, identyfikacji i analizy ekspozycji na ryzyko;

b)      opracowanie i wdrożenie programu ubezpieczeniowego dostosowanego do potrzeb Organizatora, uwzględniającego przede wszystkim:

  • analizę ryzyka ubezpieczeniowego występującego w związku z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa oraz prowadzoną działalnością Organizatora;
  • wskazanie katalogu ryzyk, które należy ubezpieczyć obligatoryjnie, a które fakultatywnie;
  • wybór formy i systemu ubezpieczenia;
  • określenie sum bądź limitów ubezpieczenia;
  • propozycje dogodnych procedur związanych z obsługą programu, zmierzającego w szczególności do:

a.   jak najlepszego zabezpieczenia interesów Organizatora, w razie zrealizowania się określonych w audycie ryzyk;

b.   zabezpieczenia możliwie najszerszego pokrycia ochroną ubezpieczeniową, wszystkich zakresów i przedmiotów działalności Organizatora;

c.   optymalizacji kosztów związanych z zawieraniem umów ubezpieczeniowych przez Organizatora – zmierzającej do redukcji wydatków na ubezpieczenie.

c)      szacowanie wartości przedmiotu zamówienia - do postępowań dot. ubezpieczeń, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019);

d)      przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia do ww. postępowań dot. ubezpieczeń oraz opracowaniem projektu umowy ubezpieczenia;

e)      ustalenie kryteriów oceny ofert do ww. postępowań dot. ubezpieczeń;

f)       wskazanie osoby, która będzie występowała jako biegły w komisjach przetargowych w ww. postępowaniach;

g)      badanie i ocena ofert złożonych w ww. postępowaniach, pod kątem merytorycznym;

h)      niezwłoczne i poprawne merytorycznie udzielanie odpowiedzi na zapytania Wykonawców, wpływające w toku ww. postępowań;

i)       nadzór nad bieżącą obsługą ubezpieczeń, w tym dokonywanie doubezpieczeń;

j)       kompleksowa obsługa procesu likwidacji szkód, w tym: przyjmowanie zgłoszeń o zaistniałej szkodzie (w tym pomoc w kompletowaniu niezbędnych dokumentów, prowadzenie negocjacji z ubezpieczycielem), ocena pokrycia danej szkody ochroną, korespondencja ze zgłaszającym szkodę, zgłoszenie szkody do odpowiedniego zakładu ubezpieczeń i asysta przy oględzinach szkód, przygotowywanie propozycji rozwiązań w sytuacjach spornych, kontrola działania likwidacji szkód, monitorowanie szkodowości przypisanej do poszczególnych polis, weryfikacja decyzji odszkodowawczych i monitoring terminowości realizacji wypłat odszkodowań przez zakład ubezpieczeń, redagowanie odwołań od decyzji odmownych zakładów ubezpieczeń w sprawach szkód, udział w ewentualnym sporze z zakładem ubezpieczeń.

k)      sprawdzenie poprawności wystawionych przez ubezpieczyciela polis;

l)       przekazywanie Organizatorowi informacji o zakończeniu czasu trwania poszczególnych umów ubezpieczenia (na 2 miesiące przed ekspiracją polis);

m)    doradztwo w zakresie ubezpieczeń i prawa ubezpieczeniowego;

n)      bezpłatne usługi szkoleniowe, seminaryjne i edukacyjne dla pracowników Organizatora w zakresie wiedzy ubezpieczeniowej, procedur likwidacji i technik obsługi ubezpieczeniowej;

Załącznik nr 1 do Ogłoszenia

Załącznik nr 2 do Ogłoszenia

Załącznik nr 3 do Ogłoszenia

 

 

Stopka