Zarządzenie Rektora AGH nr 5/2022 z dnia 24 stycznia 2022 r. wprowadza zmiany w Zarządzeniu Rektora AGH nr 56/2021 z dnia 23 września 2021 r. w sprawie działalności uczelni.
Zmiany obowiązują w okresie od 25 stycznia do 27 lutego 2022 roku.
„1. Wszyscy członkowie Wspólnoty Uczelni: pracownicy, studenci i doktoranci oraz interesanci i goście, w trakcie przebywania na terenie Uczelni winni stosować środki osobistej ochrony sanitarnej i wymogi dystansu:
a) maseczki zakrywające nos i usta,
b) środki chemiczne do dezynfekcji osobistej oraz przedmiotów,
c) na terenie AGH obowiązuje zachowanie dystansu społecznego nie mniejszego niż 1,5 m.
2. W trakcie zajęć dydaktycznych, w trakcie spotkań i narad statutowych gremiów Uczelni oraz w trakcie spotkań lub zebrań służbowych lub zawodowych, określonych w § 1 ust. 3a, 3b i 3c możliwa jest modyfikacja zasad używania maseczek ochronnych:
a) z używania maseczek zwolniony jest prowadzący zajęcia oraz osoby wypowiadające się,
b) prowadzący zajęcia lub spotkanie może wyrazić zgodę na zdejmowanie maseczek w sytuacjach, kiedy charakter zajęć i zadania realizowane w ich ramach powodują, że stosowanie maseczek jest niemożliwe lub znacznie utrudnione,
c) dla pozostałych osób używanie maseczek na zajęciach jest obowiązkowe w szczególności, gdy nie jest możliwe zachowanie dystansu 1,5 m.”.
„1a. Dziekan Wydziału może, uwzględniając charakter zajęć dydaktycznych, na prośbę osoby prowadzącej zajęcia, wyrazić zgodę na doraźną zmianę formy zajęć ze stacjonarnej na zdalną w następujących przypadkach:
a) osoba prowadząca zajęcia została poddana izolacji, ale jej stan zdrowia pozwala na wykonywanie pracy;
b) osoba prowadząca zajęcia została skierowana na kwarantannę;
c) osoba prowadząca zajęcia musi sprawować opiekę nad dzieckiem do 14 roku życia, które zostało poddane izolacji, skierowane na kwarantannę lub kiedy dotyczy to opieki nad dzieckiem, którego szkoła w całości przeszła na naukę zdalną;
d) co najmniej 50% składu grupy zajęciowej poddane zostało izolacji lub skierowane na kwarantannę.
1b. Dziekan Wydziału może zmienić formy poszczególnych zdarzeń w okresie zimowej sesji egzaminacyjnej na zdalne, jeżeli uzasadnione jest to absencją egzaminatorów lub egzaminowanych wywołanych zachorowaniem na COVID-19, w zakresie opisanym w ust. 1 a. Decyzje dziekana w tym zakresie wymagają powiadomienia Prorektora ds. Kształcenia z podaniem ich przyczyn.
1c. Powody będące przyczyną wniosków o pracę zdalną winny być udokumentowane, a decyzje dziekana wydziału o wyznaczeniu pracy zdalnej - ewidencjonowane.”.
„6. Kierownik jednostki organizacyjnej może wyznaczyć pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim pracę zdalną wykonywaną we wskazanym przez niego miejscu (np. zamieszkania), jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
a) pracownik złożył wniosek o skierowanie na prace zdalną
b) charakter zadań realizowanych przez tego pracownika jest możliwy do wykonywania zdalnego,
c) zachodzi jeden z wyszczególnionych poniżej przypadków:
- pracownik podlega izolacji, ale jego stan zdrowia pozwala na wykonywanie pracy,
- pracownik objęty został kwarantanną, która kończy się negatywnym wynikiem testu na obecność koronawirusa,
- pracownik nie został objęty kwarantanną, ale musi sprawować opiekę nad dzieckiem do 14 roku życia, które pozostaje w izolacji ze względu na zakażenie koronawirusem lub podlega kwarantannie z powodu kontaktu z zakażonym lub którego szkoła w całości przeszła na naukę zdalną,
- ważne okoliczności lub interesy pracodawcy uzasadniają skierowanie pracownika na pracę zdalną”.
„6a. Skierowanie pracownika na pracę zdalną według zasad określonych w ust. 6 nie może spowodować ograniczenia zakresu wykonywanych przez niego lub przez jednostkę zadań, braku jego kontaktu (telefon e-mail) z jednostką lub innych jednostek AGH z tym pracownikiem, ograniczenia lub opóźnienia przetwarzania w jednostce dokumentacji, ograniczenia obiegu dokumentów itp.”
„6b. Powody będące przyczyną wniosków o prace zdalną winny być udokumentowane, a decyzje kierownika jednostki o wyznaczeniu pracy zdalnej - ewidencjonowane.”.