Przejdź do treści Przejdź do stopki
Wydarzenia w AGH

Wydarzenia w AGH

Tegoroczna edycja Krakowskich Dni Integracji odbędzie się w dniach 8–12 kwietnia 2024 r. Z tej okazji Dział Dostępności AGH przygotował warsztaty, a w nowej hali sportowej zorganizowany zostanie Dzień Sportu.

Migając, przełamujemy bariery – warsztaty
termin: 8 kwietnia, godz. 11.00–12.30
miejsce: sala szkoleniowa Działu Dostępności AGH (ul. Reymonta 17, Dom Studencki Alfa, pokój 43)
prowadząca: Barbara Butkiewicz
Obowiązują zapisy (link do formularza).
W programie m.in.:

  • pierwszy kontakt z osobą głuchą, przełamanie barier w komunikowaniu się,
  • wprowadzenie i zapoznanie z savoir-vivre wśród głuchych oraz ciekawymi aspektami kultury głuchych,
  • mini-kurs PJM (polskiego języka migowego).

Dostępność architektoniczna w praktyce – warsztaty
termin: 10 kwietnia, godz. 14.15–15.45
miejsce: sala konferencyjna w nowej Hali Sportowej AGH (ul. Armii Krajowej 5A)
osoby prowadzące: mgr Anna Lulek, mgr inż. Andrzej Wójtowicz
Obowiązują zapisy (link do formularza), liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Dzień Sportu w AGH
termin: 10 kwietnia, godz. 16.00
miejsce: nowa Hala Sportowa AGH (ul. Armii Krajowej 5A)
Główna atrakcja to rozgrywki w ramach amatorskiego turnieju koszykówki na wózkach. Będzie można spróbować swoich sił w takich dyscyplinach sportowych jak: blind football, szermierka, handbike (rower z napędem ręcznym), boks na wózkach i strzelectwo laserowe. Dla chętnych – spotkanie z polskim językiem migowym.
Chcesz być na bieżąco? Śledź profil wydarzenia na FB.

Pełny program XVI Krakowskich Dni Integracji 

***

Krakowskie Dni Integracji są imprezą cykliczną organizowaną przez krakowskie uczelnie: Akademię Górniczo-Hutniczą, Akademię Sztuk Pięknych, Krakowską Akademię, Politechnikę Krakowską, Uniwersytet Ekonomiczny, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Papieski, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, Uniwersytet Rolniczy.

Głównym celem wydarzenia jest integracja oraz zwiększanie świadomości środowisk akademickich w zakresie funkcjonowania osób studiujących z niepełnosprawnościami na uczelniach wyższych. Drugim – nie mniej ważnym – celem jest prezentacja dobrych praktyk oraz wymiana doświadczeń w wyrównywaniu szans w dostępie do edukacji studentów i studentek z niepełnosprawnościami.

Stopka