Wykonywane będą bezpłatne badania USG piersi, a w przypadku konieczności pogłębienia diagnostyki – także mammografia. Odbędzie się również spotkanie webinarowe online, podczas którego dr hab. med. Hodorowicz-Zaniewska, Kierownik Breast Unit Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie odpowie na wszystkie najważniejsze pytania dotyczące profilaktyki i leczenia chorób piersi w młodym wieku.
– Przede wszystkim jest to akcja o charakterze edukacyjnym, ponieważ im wcześniej kobiety wykształcą właściwe nawyki badania się, zwracania uwagi na swój organizm, na swoje piersi, tym większa szansa, że w późniejszym wieku będą regularnie się kontrolować i będą uczestniczyć w programach badań przesiewowych – podkreśla doktor Diana Hodorowicz-Zaniewska i dodaje – zapadalność na raka piersi w Polsce rośnie, również w najmłodszych grupach wiekowych.
W Polsce ponad 22 tysiące kobiet rocznie usłyszy diagnozę: nowotwór piersi. Wśród nich będą też dziewczyny, które dopiero wkraczają w dorosłość i może im się wydawać, że ich młody wiek uchroni je przed chorobą. Tymczasem rak piersi jest wciąż najczęstszą przyczyną zgonów onkologicznych wśród Polek w wieku od 20 do 44 lat.
– Moja najmłodsza pacjentka miała 22 lata, kiedy po raz pierwszy zachorowała na raka piersi, natomiast w Polsce zdarzały się jeszcze młodsze – nawet 16-letnie – mówi doktor Diana Hodorowicz-Zaniewska. – Dziś zachorowania w wieku dwudziestu kilku lat nie należą już niestety do rzadkości.
Akcja „Rak nie patrzy w pesel!” skierowana jest szczególnie do tych studentek, które nigdy wcześniej nie wykonywały badania USG oraz/lub w ich rodzinie kobiety chorowały na raka piersi.
Ilość miejsc jest ograniczona, obowiązują wcześniejsze zapisy. Rejestracja prowadzona będzie od 13 listopada w godzinach 8.00–12.00 pod numerem telefonu 12 400 12 38.
Na webinarium oraz sesję Q&A zapraszamy w godzinach 14.00–15.30. Link do rejestracji na spotkanie
Partnerami projektu są: Uniwersytet Jagielloński oraz Akademia Górniczo-Hutnicza.
Akcje wspierają technologicznie: Miro sp. z o.o., GE HealthCare, Gemed Elias Sp.J., Samsung.