Przejdź do treści Przejdź do stopki
Doktoranci – wydarzenia

Wydarzenia

14 marca w AGH odbędą się targi gier komputerowych AGH GamesHall. Młodzi twórcy rozpoczynający swoją przygodę w branży gamedevu, studenci krakowskich uczelni udostępnią odwiedzającym swoje autorskie, niekomercyjne gry, które powstały od podstaw w ramach studenckiej działalności, a inspirowane są często znanymi fanom produkcjami typu: Silent Hill, Age of Empires, Vampire Survivors czy legendarny Sokoban. Spotkanie z twórcami gier oraz ekspertami rozpocznie się o godz. 10.00 w Bibliotece Głównej AGH. Wstęp na wydarzenie oraz możliwość przetestowania gier są bezpłatne.

Możliwość przetestowania gier, porozmawiania z ich twórcami oraz spotkania z ekspertami z branży gamedevu to atrakcje, na jakie mogą liczyć odwiedzający targi. W ramach wydarzenia swoje produkcje zaprezentują studenci, którzy, na co dzień zajmują się tworzeniem gier.

Chcemy podzielić się z szeroką publicznością efektami naszej dotychczasowej pracy – mówi Filip Kowalski, koordynator AGH GamesHall, działający na co dzień w Kole Naukowym AGH Code Industry – Dla twórców w branży projektowania gier bardzo istotny jest komunikat zwrotny od samych graczy. Mogą oni nas wesprzeć podpowiadając co zmienić, dodać, o co uzupełnić nasze produkcje. Często właśnie to gracze sugerują istotne zmiany w warstwie narracyjnej gier, ich płynności czy warstwie wizualnej lub akustycznej.

Studenci krakowskich uczelni, miłośnicy gier oraz projektowania wirtualnej rzeczywistości przygotowali dla fanów gamingu kilkanaście różnych tytułów. Odwiedzający studenckie targi będą mogli spróbować swoich sił m.in. w grach osadzonych w klimacie horroru i grozy czy cyberpunkowej przyszłości. Wśród prezentowanych produkcji nie zabraknie także dobrze wszystkim znanym gier strategicznych czy logicznych.

Dodatkową atrakcją dla osób odwiedzających wydarzenie będą spotkania z ekspertami z branży gamedevu. Wśród zaproszonych gości są między innymi:

  • Mikołaj Szczotka, obecnie level designer w Techlandzie, który pracował przy takich tytułach jak Outriders czy Shadow Warrior 3, podzieli się swoim doświadczeniem przy tworzeniu gier;
  • Barbara Kciuk, narrative designer w studiu produkcyjnym Bloober Team, zajmująca się na co dzień tworzeniem wciągających dla graczy historii. Projektantka narracji w grach podzieli się ze słuchaczami swoim doświadczeniem w zakresie budowania fabuł do gier komputerowych;
  • Jakub Bałuszek-Sobolewski, współzałożyciel Indie Games Starter, inkubatora dla początkujących twórców gier oraz współpracownik amerykańskiego wydawcy gier DreadXP. W swojej prezentacji: W piwnicach dalej powstają Hity – Solo developerzy dalej mogą dużo osiągnąć – prelegent odsłoni kulisy tworzenia gier przez niezależnych twórców;
  • Łukasz Leszczyński, w Krakowskim Parku Technologicznym koordynuje Inkubator i Akcelerator Digital Dragons wspierający branżę gier wideo. Przedstawi słuchaczom zagadnienia związane z procesem wydawania gier od strony biznesowej.

Wydarzenie ma być dla uczestników okazją do rozrywki, ale także do zdobycia cennych kontaktów w branży gamedevu oraz praktycznych wskazówek dla początkujących twórców gier. AGH GamesHall organizuje Koło Naukowe AGH Code Industry, które specjalizuje się w tworzeniu gier wideo i podejmuje działania popularyzujące nieszablonowe podejście do projektowania gier w społeczności studenckiej.

Pełny opis studenckich targów gier oraz lista prelegentów dostępne są na stronie wydarzenia AGH GamesHall.

Stopka