Nanotechnologia – co nauka ma wspólnego z MAGIĄ?

O swoich badaniach w dziedzinie nanomateriałów opowiada nam prof. Katarzyna Siuzdak znana na Instagramie jako Science Mission. Tam właśnie na co dzień przedstawia prawa fizyki i chemii w prosty i fascynujący sposób! Jeśli do tej pory hasło „nanotechnologia” brzmiało dla was jak czarna magia, to po tej rozmowie dostrzeżecie nanostruktury w każdej dziedzinie swojego życia! Ponadto nasza prowadząca poruszyła w rozmowie z naszą gościnią kwestie pozycji kobiet w nauce, a także popularyzacji nauki w social media.

Data premiery: 11 października 2023
Gościni: prof. Katarzyna Siuzdak
Prowadząca: dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk

prof. Katarzyna Siuzdak

Naukowczyni i popularyzatorka. Kieruje Pracownią Materiałów Funkcjonalnych w Instytucie Maszyn Przepływowych PAN w Gdańsku. Zajmuje się wytwarzaniem i wykorzystaniem nanomateriałów w urządzeniach do konwersji i magazynowania energii oraz sensorów elektrochemicznych. Na Instagramie prowadzi profil Science Mission, gdzie popularyzuje nauki ścisłe na przykładach prostych eksperymentów fizycznych i chemicznych.

dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk

Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami AGH, naukowczyni, doktor nauk technicznych, tutorka akademicka, trenerka interpersonalna, Rzeczniczka Nauki. Na Instagramie działa jako Doktorka Tutorka.