Od 28 marca 2022 r. obowiązek izolacji i kwarantanny został zniesiony.
W przypadku pozytywnego wyniku testu w kierunku SARS-CoV-2 lekarz zaleca samoizolację (zwolnienie lekarskie) do czasu ustąpienia objawów. Dokładnie tak, jak przy każdej chorobie zakaźnej, np. grypie.
Długość zwolnienia zależy od lekarza (zalecane minimum 7 dni), w zależności od stanu pacjenta, czynników ryzyka ciężkiego przebiegu choroby COVID-19 (np. brak szczepienia przeciw COVID-19, zaawansowany wiek, choroby przewlekłe m.in. cukrzyca) oraz wysokiego zagrożenia wystąpienia powikłań.
Organ inspekcji sanitarnej nie wydaje decyzji w sprawie izolacji lub kwarantanny.
Informacja o objęciu kwarantanną, izolacją albo izolacją w warunkach domowych jest umieszczana w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP). Decyzja organu sanitarnego nie jest wymagana i co do zasady nie jest wydawana.
Informacja, o której mowa powyżej jest przekazana osobie objętej kwarantanną lub izolacją za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub łączności, w tym przez telefon (z numeru 48 22 104 37 05). Informacja o objęciu kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych jest widoczna na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Na IKP można się zarejestrować/zalogować poprzez stronę: pacjent.gov.pl/.
Zaleca się, by każdy członek Wspólnoty Uczelni – pracownik, doktorant, student, uczestnik studiów podyplomowych, uważnie zarządzał kontaktami w swoim otoczeniu, a w szczególności w zakresie:
W przypadku wystąpienia objawów wskazujących na podejrzenie zakażenia koronawirusem takich jak gorączka, kaszel, duszności, zaburzenia węchu i smaku:
Szczegółowe zasady odbywania izolacji i kwarantanny przez pracowników, uwarunkowania oraz zakres świadczeń przysługujących pracownikom w tym okresie określa Instrukcja nr 3/06.
Zasada generalna
Pracownicy, studenci i doktoranci zobowiązani są przekazać informację bezpośrednio do Uczelnianego Centrum Operacyjnego antyCOVID AGH za pomocą dedykowanego, elektronicznego formularza internetowego. Formularz jest dostępny pod adresem: https://zgloszenie-covid.agh.edu.pl. Logowanie z użyciem służbowego adresu e-mail. Uwierzytelnienie na podstawie adresu e-mail oraz hasła do konta pocztowego AGH.
Jednostki organizacyjne otrzymujące informację o zdarzeniu epidemicznym bezpośrednio od pracowników, studentów lub doktorantów przypominają im o powyższym obowiązku oraz:
a) w przypadku zgłoszenia zakażenia koronawirusem:
b) w przypadku zgłoszenia samoizolacji przez osoby z objawami lub samokwarantanny (dotyczy wyłącznie osób niezaszczepionych):
W przypadku nauczycieli akademickich, przekazywanie do CSP informacji o niewykonywaniu pracy zdalnej przez osoby odbywające kwarantannę oraz przekazywanie informacji o wykonywaniu pracy zdalnej przez osoby przebywające w izolacji.
Aby zgłosić zdarzenie epidemiczne, należy skorzystać z dedykowanego formularza internetowego dostępnego pod adresem: zgloszenie-covid.agh.edu.pl.
Należy zalogować się, używając służbowego adresu e-mail. Na stronie uwierzytelniania należy ponownie podać adres e-mail oraz hasło do konta pocztowego AGH.
Obowiązek zgłoszenia poprzez indywidualny formularz dotyczy każdej osoby objętej konkretnym przypadkiem (nie ma możliwości zgłoszenia jednym formularzem np. pięciu osób z „bliskiego kontaktu”).
Aby uzyskać odpowiedzi na pytania i wątpliwości oraz do zgłaszania przypadków wyjątkowych, niedających się ująć w formularzu, należy skorzystać z adresu e-mail: zgloszenie(at)agh.edu.pl.
Centralny Zespół Operacyjny antyCOVID-19 działający całą dobę
telefon: 12 617-33-88
dodatkowy kontakt: