Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

AGH „Uczelnią w Chmurze Microsoft”

Na zdjęciu od lewej: dyrektor Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH dr inż. Grzegorz Król; reprezentanci Microsoft: Kacper Zubrzycki i Barbara Michalska; Rektor AGH prof. Jerzy Lis; dyrektor Instytutu Informatyki, koordynator ds. informatyzacji AGH prof. dr hab. inż. Marek Kisiel-Dorohinicki. Fot. Zbigniew Sulima

Na zdjęciu od lewej: dyrektor Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH dr inż. Grzegorz Król; reprezentanci Microsoft: Kacper Zubrzycki i Barbara Michalska; Rektor AGH prof. Jerzy Lis; dyrektor Instytutu Informatyki, koordynator ds. informatyzacji AGH prof. dr hab. inż. Marek Kisiel-Dorohinicki. Fot. Zbigniew Sulima

AGH „Uczelnią w Chmurze Microsoft”

AGH dołączyła do grona liderów wyznaczających standardy cyfryzacji w sektorze edukacji i otrzymała tytuł „Uczelnia w Chmurze Microsoft”. Wyróżnienie przyznawane jest innowacyjnym uczelniom, które w swojej codziennej działalności używają nowych technologii, aby sprostać wyzwaniom współczesnego świata.

Program „Uczelnia w Chmurze Microsoft” powstał z myślą o liderach szkolnictwa wyższego, którzy w procesie zarządzania, nauczania i badań naukowych wykorzystują najnowsze technologie. Skierowany jest do kadry akademickiej, dla której podnoszenie kompetencji cyfrowych jest odpowiedzialnością i misją.

„Uczelnia w Chmurze Microsoft” wyróżnia i zrzesza uczelnie, które w modelowy sposób wykorzystują narzędzia i technologie Microsoft w swojej działalności naukowej, administracyjnej i badawczej. Wśród nich znajdują się uczelnie, które wspierają rozwój absolwentów na ścieżce kariery zawodowej i są nastawione na współdziałanie ludzi, przestrzeni i technologii, by lepiej organizować procesy edukacyjne oraz łączyć wiedzę z kompetencjami społecznymi i umiejętnościami.

Wykorzystanie cyfrowych narzędzi w nauczaniu i zarządzaniu szkołami wyższymi nie tylko usprawnia procesy administracyjne czy umożliwia naukę zdalną. Przede wszystkim przynosi społeczności akademickiej niezbędne do funkcjonowania w nowej rzeczywistości kompetencje. Pozwala rozwijać społeczeństwo informacyjne w czasach, kiedy zrozumienie i umiejętność wykorzystania technologii stawiane są na równi ze znajomością języków obcych, jeżeli nie wyżej. Sprawne posługiwanie się technologiami warunkuje także efektywne poruszanie się po przyszłym rynku pracy.

Stopka