W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Centrum Transferu Technologii zaprasza wszystkich zainteresowanych na bezpłatne szkolenie „Rozpowszechnianie informacji prasowych oraz materiałów promocyjnych w internecie – aspekty prawne i praktyczne”, które odbędzie się w dniach 20 i 21 listopada 2013 r. w Sali Biblioteki Głównej na parterze.
Szkolenie poprowadzą: Roman Bieda – radca prawny praz Artur Maciorowski – niezależny konsultant, publicysta w zakresie e-marketingu.
Zgłoszenia prosimy przesyłać elektronicznie do 18.11.2013 r. na adres: agnieszka.wojcik(at)agh.edu.pl
W programie:
20.11.2013 – BLOK PRAWNY
1. Zasady rozpowszechniania informacji handlowych:
a. Co to jest informacja handlowa
b. Kiedy można przesyłać informację handlową
c. Zmiany przepisów przesyłania informacji handlowych
d. Odpowiedzialność za przesyłanie informacji handlowych
2. Zasady prowadzenia firmowych stron www oraz rozpowszechnianie newsletterów:
a. Świadczenie usług drogą elektroniczną
b. Obowiązki informacyjne
c. Regulamin strony www
d. Prowadzenie strony www – obowiązki spółek
e. Wykorzystywanie plików Cookiem
f. Prowadzenie kont w serwisach społecznościowych i blogach – zasady
3. Rozpowszechnianie materiałów informacyjnych i promocyjnych – aspekty prawne:
a. Jakie informacje umieszczać w materiałach informacyjnych
b. Wykorzystywanie wizerunku, nazwiska, znaków towarowych
c. Działania promocyjne a nieuczciwa konkurencja:
- Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub błędnych informacji
- Kryptoreklama
- Orzecznictwo i praktyka
d. Niedozwolone praktyki rynkowe:
- Wprowadzanie w błąd konsumentów
- Orzecznictwo i praktyka
20.11.2013 – BLOK ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH
1. Internet jako kanał komunikacji:
a. Co widzą internauci? (Real Word/online/eyetracking)
b. Tworzenie treści w sieci – zasady:
- Efektywna komunikacja – wytyczne
- Look/feel/voice – zasady
- Internetowe wytyczne (style Guidem) i wiarygodność serwisu
- Redagowanie treści - style
c. Jak pisać by być znalezionym w sieci?
- Potrzeby SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach)
- Redagowanie komunikatów prasowych
2. Redagowanie treści do serwisów internetowych:
a. Zasady nawigacji
b. AI – celowa organizacja treści (linearność, temat, odbiorca)
c. Formatowanie tekstów (tytuły i nagłówki, body text, śródtytuły, listy, wypunktowania i tabele, pliki do pobrania, elementy graficzne, treści kontekstowe, elementy call-to-action, FAQ, etc.)
d. Nowe formy komunikacji: audio (podcasty) i video (streaking i film)
e. Testowanie skuteczności treści (narzędzia google)
f. Przykłady dobrych praktyk (serwisy korporacyjne, promocyjno-eventowe, blogi, fora społecznościowe, kanały mobilne)
g. Redagowanie treści w praktyce - ćwiczenia
3. Tekst w reklamie:
a. Boxy i linki sponsorowane – marketing w wyszukiwarkach
- Sposoby tworzenia tekstów reklamowych w Adwords
- Dobieranie słów kluczowych do działań reklamowych
b. Kreacje typu display (bannnery, billboardy, rectangle, etc.)
- Klikalne bannery – TOP10
- Jak podnosić CTR w kreacjach displayowych?
c. Newsletter, e-mail marketing – redagowanie treści
- Temat i nadawca
- Budowanie e-maili reklamowych na przykładach
- Skuteczne redagowanie treści newslettera
d. Komunikacja w mediach społecznościowych – jak kreować najbardziej angażujące posty
4. Projektowanie e-maila reklamowego/ TOP10 postów na Facebooku