Kim jest nauczyciel akademicki XXI wieku? To z pozoru filozoficzne pytanie dotyczy także aspektu bardzo praktycznego - kompetencji. A te na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat uległy znacznej zmianie – bo zmienił się też świat, w którym żyjemy, kanały, którymi się komunikujemy, profesje, które wykonujemy. Wszechobecna technologia nadała nowy wymiar wszystkim naszym dotychczasowym działaniom – także nauczaniu.
Jakich kompetencji potrzeba nauczycielom akademickim, by budować rozwijające i skuteczne doświadczenia edukacyjne dla studentów w świecie przesiąkniętym technologią? Czy to czas na rewolucję w podejściu do rozwijania warsztatu dydaktycznego?
Podczas warsztatów uczestnicy będą dyskutować o kompetencjach nauczycieli akademickich, ze szczególnym naciskiem na kompetencje cyfrowe. Zajrzą do doświadczeń z uczenia w pandemii, szukając dobrych praktyk. Popracują następnie nad kluczowymi wyzwaniami, aby następnie wypracować profil kompetencyjny osoby gotowej na ten zmienny czas.
Kamila Gandecka, Centrum e-Learningu AGH, dydaktyką akademicką zajmuje się od 15 lat, w Centrum e-Learningu AGH prowadzim.in. kursy online i szkolenia, które wspierają rozwój dydaktyczny akademików. W procesie uczenia ważna jest dla niej relacja, uważność i dobra komunikacja. Jest entuzjastką tutoringu i mentoringu.
Paula Al-Hmiedat, Centrum e-Learningu AGH, trenerka akademicka, projektantka kursów i szkoleń online. Specjalizuje się w dziedzinie kompetencji cyfrowych, nieustannie szukając sposobów na to, jak wspierać ich rozwój i budować ich świadomość.