20.10.2020

Chmura AGH – nowa usługa informatyczna dla pracowników uczelni


Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH udostępniło społeczności uczelni nową usługę informatyczną – Chmurę AGH.

Usługa ta w wygodny sposób  umożliwia przechowywanie własnych plików i folderów oraz dzielenie się nimi z innymi użytkownikami. Chmura AGH działa wyłącznie w oparciu o uczelnianą infrastrukturę i jest obsługiwana przez specjalistów z Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH. Zawiera funkcje analogiczne jak w DropBox, OneDrive czy Google Drive.

Aby skorzystać z usługi, należy posiadać indywidualne konto pracownicze w domenie @agh.edu.pl. Dostęp do Chmury AGH jest możliwy przez stronę https://dysk.agh.edu.pl/, która ze względów bezpieczeństwa wymaga uwierzytelnienia. Dodatkowo użytkownicy mogą z niej korzystać, instalując dedykowane aplikacje (Nextcloud) dostępne zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych, dzięki czemu synchronizacja zasobów elektronicznych jest bardzo wygodna i niemal natychmiastowa.

Szczegółowe informacje