12.11.2018

Zagłosuj na studencki projekt „Finzzy” do wykonywania szybkich przelewów między znajomymi


fot. arch. prywatne Wojciecha Żdżarskiego

Studenci Informatyki: Wojciech Żdżarski z Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji oraz Mateusz Tryczyński z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej opracowali rozwiązanie udostępniające mechanizm szybkich płatności między znajomymi. W konkursie Codeplay by Asseco ich projekt o nazwie „Finzzy” zajął trzecie miejsce. Teraz głos mają internauci, którzy do 12 listopada br. mogą głosować na najlepszy ich zdaniem konkursowy projekt. Nasi studenci liczą na wsparcie.

System wykorzystuje możliwości Facebook Messengera, pośrednicząc między nim a bankiem. Prosty mechanizm pozwala błyskawicznie założyć konto, dzięki czemu można szybko i sprawnie rozliczyć poniesione wspólnie koszty, niezależnie od zewnętrznych pośredników, oraz balansować grupowe wydatki. System pozwoli uniknąć zwracania znajomym gotówki, czy wykonywania kilku przelewów do różnych banków.

Za zajęcie trzeciego miejsca studenci otrzymali nagrodę finansową w wysokości 5 tys. zł oraz możliwość udziału w prowadzonym przez organizatora konkursu programie inkubacji, w ramach którego będzie można rozwinąć projekt do postaci produktu lub usługi.

W konkursie, indywidualnie lub w zespołach (od 2 do 5 osób), mogli wziąć udział studenci studiów technicznych (III-V rok), analitycy, programiści, projektanci, specjaliści UX i graficy z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym oraz wszyscy pasjonaci nowych technologii.

Konkursowe projekty miały dotyczyć tematu przewodniego „All you need is Bank”, czyli rozwiązań nowoczesnej bankowości elektronicznej, i obejmować zarówno warstwę programistyczną, jak i elementy graficzne, interfejs oraz dokumentację techniczną. Zmagania odbyły się 27 października br. w ramach trwającego 12 godzin (od 10.00 do 22.00) hackathonu.

Prace konkursowe oceniane były pod względem innowacyjność i atrakcyjność zaproponowanego rozwiązania, jego potencjału rozwojowego i biznesowego, adekwatność do tematyki konkursu, użyteczność i estetyki oraz formuły i sposobu prezentacji.