Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

fot. Biuro Prasowe AGH

Kryminał AGH zwycięzcą konkursu Genius Universitatis

W 9 edycji konkursu „Genius Universitatis” na kreatywne kampanie szkół wyższych Akademia Górniczo-Hutnicza zajęła I miejsce w dwóch kategoriach – gadżet oraz kampania w mediach społecznościowych. Nagrodzony został zbiór opowiadań kryminalnych „Archiwum Groźnych Historii” oraz jego kampania promocyjna. Autorem obydwu nagrodzonych projektów jest Biuro Prasowe AGH. 

W kategorii gadżet został nagrodzony zbiór opowiadań kryminalnych „Archiwum Groźnych Historii” wydany przez Wydawnictwa AGH z okazji Jubileuszu 100-lecia uczelni. W publikacji znalazło się 12 opowiadań wyłonionych w konkursie „Kryminał na 100-lecie AGH”. Opowiadania związane są z Akademią Górniczo-Hutniczą. Pojawiają się w nich m.in. wątki badań naszych naukowców, nowych technologii, kół naukowych, Miasteczka Studenckiego czy uczelnianego sportu. Autorzy sięgnęli też do 100-letniej historii uczelni. Autorami zwycięskich opowiadań są zarówno absolwenci uczelni, jak i osoby zupełnie niezwiązane z AGH czy Krakowem. 

Z kolei w kategorii kampania w mediach społecznościowych zwyciężyła kampania teaserowa w social media i przestrzeni kampusu uczelni poprzedzająca premierę „Archiwum Groźnych Historii”. Społeczność uczelni i mieszkańcy Krakowa w czasie spaceru mogli natknąć się na zainscenizowane miejsca zbrodni, będące ambientowym elementem promocji. W kampanii prowadzonej na Instagramie i Facebooku followersi uczelni mogli zobaczyć „miejsca zbrodni” sfotografowane w różnych miejscach kampusu AGH. W realizację sesji fotograficznej zaangażowani byli pracownicy uczelni, którzy zapozowali jako ofiary zbrodni. W promocję kryminału włączył się również sam Rektor AGH prof. Tadeusz Słomka, który zapozował do jednego ze zdjęć. Z jego własnej inicjatywy powstało zdjęcie inscenizujące zbrodnię w gabinecie rektorskim. Ofiarą tajemniczego mordercy był sam Rektor.

W tegorocznej edycji do konkursu zgłoszono 109 prac z 45 uczelni i wydziałów szkół wyższych. Nagrody zostały przyznane w siedmiu kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video on-line, content marketing, serwis rekrutacyjny.

Kapituła konkursu w składzie: prof. Artur Krajewski, Bartosz Dembiński, Katarzyna Dragović, Agnieszka Klimczak, Kamil Majewski, Maciej Marasek, Ewa Opach, Jacek Szlak i Adam Zdeb wyłoniła po trzech laureatów w poszczególnych kategoriach.

Idea nagradzania najbardziej kreatywnych kampanii polskich uczelni powstała w 2012 r. w Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”. Genius Universitatis to konkurs, który ma propagować nowoczesne i nowatorskie praktyki marketingowe stosowane przez uczelnie. Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu odbyło się 6 marca br. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Nagrodę dla Akademii Górniczo-Hutniczej odebrała Anna Żmuda-Muszyńska, rzecznik prasowa AGH. 

Nagrodzony w konkursie zbiór opowiadań „Archiwum Groźnych Historii” można zakupić na stronie Wydawnictw AGH lub w sklepie AGH.  

Stopka