Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

AGH po raz piąty triumfuje w rankingu multimilionerów

Akademia Górniczo-Hutnicza po raz piąty została zwycięzcą rankingu mierzonego liczbą absolwentów z majątkiem przekraczającym 100 milionów euro. Uczelnia w ciągu minionego roku pozostała na tym samym poziomie – 11 absolwentów.

Ranking Szkół Wyższych mierzony majątkiem najbogatszych Polaków został opracowany przez Pracownię 2033. Zestawienie składa się z trzech części. Pierwsza część nadaje miejsca rankingowe uczelniom, uzależnione od liczby absolwentów z majątkiem powyżej 100 milionów euro. Warto podkreślić, że od pierwszej edycji rankingu liderem w tej kategorii pozostaje AGH.

 

Miejsce w rankingu Uczelnia Absolwenci z majątkiem powyżej 100 mln euro
1 Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie 11
2 Uniwersytet Warszawski 10
3 Politechnika Warszawska 6
4 Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie 5
5 Politechnika Łódzka 4
6 Politechnika Śląska w Gliwicach 3
6 Politechnika Wrocławska 3
6 Uniwersytet Łódzki 3
6 Uniwersytet Wrocławski 3

 

W drugiej części autorzy sumują majątek najbogatszych absolwentów. W tym zestawieniu 1 miejsce zajmuje Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a nasza uczelnia została sklasyfikowana na 5 pozycji.

Z kolei w trzeciej części ujęto miasta, w których mieszkają najbogatsi absolwenci szkół wyższych. Kraków nieznacznie ustępuje miejsca Warszawie, plasując się na 2 miejscu. Autorzy przeanalizowali również wzrost liczby multimilionerów w danym mieście. W pierwszej trójce widoczny jest remis – każde zyskało po 1 absolwencie.

 

Miejsce w rankingu Miasto Absolwenci z majątkiem powyżej 100 mln euro
1 Warszawa 23 (+1)
2 Kraków 21 (+1)
3 Wrocław 8 (+1)
4 Poznań 6
5 Łódź 6 (+1)
6 Gliwice 3
6 Katowice 3

 

Zestawienie zostało przygotowane w oparciu o informacje dostępne publicznie takie jak: sprawozdania finansowe, kapitalizacje spółek publicznych oraz informacje ogólnodostępne na temat zmian właścicielskich (transakcje kupna – sprzedaży, fuzje itp.). Z kolei dane o wykształceniu absolwentów zbierane są zarówno w sposób standardowy – na podstawie ogólnodostępnych informacji, jak i niestandardowy – nieco bardziej skomplikowany i kuluarowy, gdyż wiele majętnych osób, nie udostępnia żadnych informacji na ten temat. 

 

Stopka