Nowe źródła elektroniczne w Bibliotece Głównej AGH

W 2019 r. oferta źródeł elektronicznych w Bibliotece Głównej AGH została wzbogacona o następujące zasoby:

• ACS – baza pełnotekstowych czasopism elektronicznych wydawanych przez American Chemical Society; źródło informacji z dziedziny chemii, biochemii, biologii molekularnej, nauk medycznych, farmacji. Baza obejmuje ponad 50 czasopism, wśród nich znajdują się m.in. tytuły proponowane przez pracowników AGH: ACS Nano oraz Nano Letters.
  • Academic Search Ultimate na platformie EBSCOhost – jest rozszerzoną wersją bazy Academic Search Complete. Obejmuje pełnotekstowe czasopisma naukowe (ponad 10 000 tytułów, w tym ponad 9000 recenzowanych) publikowane w ponad 80 krajach, a także magazyny, raporty, książki i nagrania wideo z wielu dziedzin, m.in. antropologii, astronomii, biomedycyny, chemii, fizyki, geologii, inżynierii, matematyki.
  • Busicess Source Ultimate na platformie EBSCOhost – jest rozszerzoną wersją bazy Business Source Complete. Oferuje dostęp do pełnych tekstów publikacji z dziedziny biznesu, ekonomii i zarządzania. Baza obejmuje m.in. ponad 3500 tytułów pełnotekstowych czasopism (w tym ponad 2000 recenzowanych) z ponad 70 krajów.
  • Emerald Insight – baza czasopism naukowych m.in. z zakresu zarządzania, marketingu, finansów, edukacji, nauk społecznych i inżynierii została poszerzona o nowe tytuły; liczba pełnotekstowych czasopism w ofercie wzrosła ze 143 do 233 tytułów.

Z uwagi na niewielkie wykorzystanie  od 2019 r. w ofercie Biblioteki Głównej AGH nie ma bazy Inspec oraz elektronicznych wersji czasopism wydawnictwa SIGMA-NOT. Czasopisma SIGMA-NOT są dostępne w wersji drukowanej.

Informacja o wszystkich źródłach dostępnych dla społeczności AGH w ramach subskrypcji jest zamieszczona na stronie Biblioteki Głównej AGH w zakładce E-źródła i katalogi (w układzie alfabetycznym i dziedzinowym).

Warunkiem korzystania z e-zasobów jest posiadanie aktualnego konta bibliotecznego w Bibliotece Głównej AGH.