23 maja br. w AGH zakończył się pilotażowy program dotyczący wspomagania nauczania przedmiotów ścisłych w klasach siódmych.
– Po zmianach w oświacie, w siódmych klasach nowej szkoły podstawowej odbywa się nauczanie fizyki i chemii. Ponieważ niektóre szkoły podstawowe w Krakowie nie mają obecnie możliwości prowadzenia tych przedmiotów w oparciu o wystarczająco wyposażone pracownie przedmiotowe, a wiadomo, że nauczanie tych przedmiotów bez żadnego kontaktu z doświadczeniami chemicznymi i choćby z demonstracjami najważniejszych zjawisk fizycznych jest bardzo mało skuteczne i działa zniechęcająco na młodzież, uruchomiliśmy program wsparcia szkół krakowskich poprzez organizowanie pokazów doświadczeń w oparciu o naszą bazę dydaktyczną. Jesteśmy przekonani, że ta akcja – oprócz oczywistych pożytków w obszarze edukacji – ma też duże znaczenie dla promocji naszej uczelni – powiedział prof. Wojciech Łużny, Prorektor ds. Kształcenia AGH.
W odpowiedzi na zaproszenie AGH, w pilotażowym programie poświęconym fizyce uczestniczyło osiem szkół podstawowych:
Zajęcia prowadzili pracownicy Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej – dr. inż. Paweł Janowski oraz mgr inż. Michał Kud. W pilotażowym cyklu zrealizowano następujące tematy:
– Na zajęciach w AGH można było się wiele nauczyć. Niekoniecznie przez suche fakty, wzory i obliczenia, ale i przez ciekawe doświadczenia i zabawy. Mieliśmy również możliwość zdobycia fajnych nagród za aktywność na zajęciach, jak i na quizach sprawdzających wiedzę. Podobało mi się również to, że na ostatnich zajęciach pan Michał zabrał nas do muzeum. Te zajęcia podobały mi się i chciałabym uczestniczyć w nich w przyszłym roku – powiedziała Gabriela Czerniak, uczennica ze szkoły w Będkowicach.
W zajęciach uczestniczyło blisko 450 uczniów. Łączenie wzięli oni udział w ośmiu zajęciach, a każde z nich trwały dwie godziny. W kolejnej edycji planowane są również zajęcia z chemii.