Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

AGH w czołówce medialnego rankingu uczelni

Akademia Górniczo-Hutnicza zajęła drugie miejsce w medialnym rankingu uczelni przygotowanym przez firmę „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w kategorii uczelnie techniczne. Z wynikiem 19 tys. publikacji AGH znalazła się w czołówce najczęściej przytaczanych przez dziennikarzy nazw uczelni w Polsce w klasyfikacji wszystkich typów uczelni zajmując szóste miejsce.

Analiza medialności uczelni przygotowywana jest na podstawie obecności w prasie, internecie oraz stacjach radiowych i telewizyjnych w ciągu ostatniego roku (1.10.2011 - 20.09.2012). W tegorocznym raporcie obecność Akademii Górniczo-Hutniczej w mediach podsumowano następująco:

 

„Akademia Górniczo-Hutnicza w najświeższym rankingu wypadła zdecydowanie lepiej niż w poprzednim. Obecne niemal 19 tys. publikacji to o 52 proc. więcej niż przy okazji marcowego zestawienia. Trudno powiedzieć, jak kształtowałaby się klasyfikacja, gdyby AGH w równym stopniu co Politechnika Warszawska pojawiała się przy okazji wydarzeń sportowych. Pewne jest, że tak duży wzrost medialności budzi szacunek i z pewnością nie jest przypadkowy. Uczelnia umiejętnie wykorzystuje „modę”na rozwijanie umiejętności technicznych, jaka istnieje wśród kandydatów na studia. Wymienia się ją w kontekście sukcesów odnoszonych na polu naukowym. Duża część publikacji generowana jest dzięki cytowanym przez media pracownikom naukowym uczelni”.

 

Najczęściej występującą w mediach nazwą uczelni technicznej jest Politechnika Warszawska (34 tys.). Wg rankingu najbardziej medialną uczelnią wyższą w Polsce okazał się Uniwersytet Warszawski. W kategorii uczelni ekonomicznych zwyciężyła Szkoła Główna Handlowa, a wśród przyrodniczych Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego.

 

Stopka