Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Projekty promocyjne AGH wśród najlepszych w kraju

Zdjęcie szklanej statuetki w kształcie rombu. Na jednym z boków zawarto informacje o zwycięstwie AGH w konkursie.

fot. Anna Hwedyk, AGH

Projekty promocyjne AGH wśród najlepszych w kraju

AGH została nagrodzona w ogólnopolskim konkursie na kreatywną kampanię szkoły wyższej „Genius Universitatis 2023”. Jury przyznało dwie nagrody dla działań realizowanych przez Centrum Komunikacji i Marketingu AGH: w kategorii content marketing zwyciężył Bunkier Nauki, a w kategorii video online – film „Istotny błąd”.

Bunkier Nauki

To tworzony przez Centrum Komunikacji i Marketingu AGH kanał popularnonaukowy, który wystartował w czerwcu 2022 r. Emitowane co dwa tygodnie odcinki (do tej pory powstało ich 20) mają formę swobodnych, ok. 30-40-minutowych rozmów z naukowcami oraz popularyzatorami nauki na temat najciekawszych obecnie zagadnień naukowych. Poruszane tematy dotyczyły m.in.: zmian klimatu, sztucznej inteligencji, eksploracji kosmosu, gier komputerowych, zanieczyszczenia powietrza, telemedycyny, cukrzycy. Wśród dotychczasowych gości znaleźli się m.in. Dawid Myśliwiec (Uwaga Naukowy Bełkot), Piotr Kosek (Astrofaza), prof. Szymon Malinowski, Urszula Herman, a także naukowcy z AGH, m.in. dr inż. Paweł Gajda, dr Jowita Guja czy prof. Mariusz Czop.

Bunkier Nauki jest miejscem spotkań pasjonatów nauki i dyskusji o najważniejszych współczesnych problemach. Przekaz kierowany jest do osób ciekawych świata. W dobie fake newsów i pseudonauki AGH przekazuje informacje, które w sposób rzetelny, wiarygodny i przede wszystkim przystępny wprowadzają widzów/słuchaczy w świat nauki.

Studio nagrań powstało w jednej z hal na Wydziale Odlewnictwa. W scenografii studia, prócz elementów nawiązujących do przemysłowego charakteru miejsca, znajduje się również Senster – cybernetyczna, interaktywna rzeźba z lat 60. XX w., autorstwa Edwarda Ihnatowicza, którą AGH wspólnie z ASP w Krakowie odrestaurowała kilka lat temu.

Odcinki Bunkra Nauki można oglądać na kanale YouTube lub wysłuchać w formie podcastów na platformie Spotify.

Grafika

„Istotny błąd”

Film został stworzony dla AGH przez reżysera Bartłomieja Jakubiaka, który zrealizował spot w ramach 9. konkursu Papaya Young Creators.

Ideą filmu było pokazanie, że czasem jeden na pozór katastrofalny błąd może przynieść niespodziewany sukces. Błędy są częścią poszukiwań, a uczelnia to miejsce, w którym powinno się eksperymentować, poznawać i doświadczać. Aby robić to w pełni, potrzebne są odważne pomysły oraz przyzwolenie na… błędy. Właśnie tak jest w AGH – porażki nie dyskwalifikują, gdyż bez nich nie można się rozwijać i iść dalej. W AGH doceniana jest każda inicjatywa studentów, akceptowane najbardziej szalone pomysły i nieszablonowe myślenie – wszystko po to, aby rozwijać studenckie talenty i pasje.

Film wpisuje się w aktualną strategię uczelni, która coraz śmielej patrzy w kosmos. W nagraniu wziął udział łazik marsjański Kalman, stworzony przez AGH Space Systems.

Nagranie, które ma już 587 000 wyświetleń, można znaleźć na kanale YouTube AGH.

***

Organizatorem „Genius Universitatis” jest Fundacja Edukacyjna „Pespektywy”. Konkursu ma pokazać najlepsze reklamowe działania uczelni. Ma charakter otwarty – jest adresowany do wszystkich polskich szkół wyższych (również wydziałów i instytutów), a udział w nim jest bezpłatny. Uczelnie mogą zgłaszać do konkursu prace w jednej lub kilku kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny i nowość – Genius Ad (dla niestandardowych prac, które „nie mieszczą się” w pozostałych kategoriach).

Kapituła konkursu analizuje zgłoszone prace pod kątem: nowatorstwa pomysłu, spójności z wartościami uczelni, czytelności i przyjaznego charakteru przekazu, estetyki i wartości artystycznej oraz umiejętnego doboru narzędzi.

Laureatów tegorocznej edycji konkursu ogłoszono 10 marca 2023 r. w Warszawie, podczas gali towarzyszącej Międzynarodowemu Salonowi Edukacyjnemu Perspektywy. W imieniu AGH nagrody odebrała Anna Hwedyk z Centrum Komunikacji i Marketingu.

Kadr z filmu przedstawiający twarz w okularach (zbliżenie na oczy i nos).

Stopka