AGH została nagrodzona w ogólnopolskim konkursie na kreatywną kampanię szkoły wyższej „Genius Universitatis 2023”. Jury przyznało dwie nagrody dla działań realizowanych przez Centrum Komunikacji i Marketingu AGH: w kategorii content marketing zwyciężył Bunkier Nauki, a w kategorii video online – film „Istotny błąd”.
To tworzony przez Centrum Komunikacji i Marketingu AGH kanał popularnonaukowy, który wystartował w czerwcu 2022 r. Emitowane co dwa tygodnie odcinki (do tej pory powstało ich 20) mają formę swobodnych, ok. 30-40-minutowych rozmów z naukowcami oraz popularyzatorami nauki na temat najciekawszych obecnie zagadnień naukowych. Poruszane tematy dotyczyły m.in.: zmian klimatu, sztucznej inteligencji, eksploracji kosmosu, gier komputerowych, zanieczyszczenia powietrza, telemedycyny, cukrzycy. Wśród dotychczasowych gości znaleźli się m.in. Dawid Myśliwiec (Uwaga Naukowy Bełkot), Piotr Kosek (Astrofaza), prof. Szymon Malinowski, Urszula Herman, a także naukowcy z AGH, m.in. dr inż. Paweł Gajda, dr Jowita Guja czy prof. Mariusz Czop.
Bunkier Nauki jest miejscem spotkań pasjonatów nauki i dyskusji o najważniejszych współczesnych problemach. Przekaz kierowany jest do osób ciekawych świata. W dobie fake newsów i pseudonauki AGH przekazuje informacje, które w sposób rzetelny, wiarygodny i przede wszystkim przystępny wprowadzają widzów/słuchaczy w świat nauki.
Studio nagrań powstało w jednej z hal na Wydziale Odlewnictwa. W scenografii studia, prócz elementów nawiązujących do przemysłowego charakteru miejsca, znajduje się również Senster – cybernetyczna, interaktywna rzeźba z lat 60. XX w., autorstwa Edwarda Ihnatowicza, którą AGH wspólnie z ASP w Krakowie odrestaurowała kilka lat temu.
Odcinki Bunkra Nauki można oglądać na kanale YouTube lub wysłuchać w formie podcastów na platformie Spotify.