Główne zadania w projekcie to m.in.: realizacja intensywnych międzynarodowych programów kształcenia w formule blended learning (z ang. mieszana metoda kształcenia) z zakresu podstawowych problemów energetyki, nowoczesnych technologii i automatyzacji produkcji, aktualnych wyzwań inżynierii i ochrony środowiska, monitoringu jakości wód podziemnych, nowoczesnych technologii bezwykopowej budowy i renowacji gazociągów; kurs z elementami historii i kultury Polski oraz szkolenie z zakresu tutoringu akademickiego dla kadry dydaktycznej biorącej udział w projekcie.
W projekcie weźmie udział 16 uczelni zagranicznych (z Albanii, Armenii, Azerbejdżanu, Bośni i Hercegowiny, Gruzji, Japonii, Kazachstan, Serbii, Ukrainy i Uzbekistanu) oraz co najmniej 70 studentów/doktorantów zagranicznych, dla których przewidziane są stypendia w wysokości do 5 tys. zł.
CSM zamierza realizować projekt we współpracy z następującymi wydziałami AGH: Energetyki i Paliw; Inżynierii Mechanicznej i Robotyki; Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska; Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska; Wiertnictwa, Nafty i Gazu.