AGH została partnerem głównym 9 edycji międzynarodowego konkursu filmowego Papaya Young Creators 2022. Inicjatywa skierowana jest dla młodych kreatywnych osób, chcących wkroczyć w świat profesjonalnej twórczości audiowizualnej. Organizatorem konkursu, który odbywa się od 2014 r. (wcześniej – Papaya Young Directors), jest Papaya Films – największy dom produkcyjny w Polsce.
Zadaniem młodych twórców jest napisanie pomysłu na film na podstawie tzw. creative starter – dokumentu, w którym przedstawiciele marki partnera konkursu wskazują, co chcieliby zobaczyć w filmie reklamowym. Konkurs od lat cieszył się dużym zainteresowaniem największych marek świata. W tym roku kreatywne zadania dla uczestników przygotowały m.in. takie marki jak: Porsche, TikTok, DPD, Philips, Amica, Onet, Żabka i inne.
Konkurs organizowany jest w pięciu kategoriach, a AGH wyznaczyła zadania w dwóch kategoriach:
W konkursie mogą wziąć udział osoby w wieku 20-35 lat (liczone rocznikowo 1987–2002).
Na finalistów czeka wsparcie finansowe na realizację projektów, ale także pomoc mentorska i realizacyjna.
Aby wziąć udział w konkursie, należy zalogować się w panelu uczestnika na stronie www.papayayoungcreators.com oraz do 28 lutego przesłać swój kreatywny pomysł na realizację.