Nauka

17.05.2016

Naukowiec AGH kieruje pracami nad unikatowym systemem radiolokacji

Dr hab. Andrzej Kułak z Katedry Elektroniki kieruje zespołem projektowo-badawczym, który opracował system WERA – nowy międzykontynentalny system radiolokacji, pracujący w zakresie ELF i służący do pomiarów wyładowań...[więcej]

13.04.2016

Zespół AGH Space Systems z powodzeniem przetestował rakietę własnej konstrukcji

W dniach 9-10 kwietnia 2016 r. na poligonie w Drawsku Pomorskim studenci z zespołu AGH Space Systems pomyślnie przetestowali pierwszą rakietę eksperymentalną stworzoną w całości w Akademii Górniczo-Hutniczej. Start odbył się...[więcej]

07.04.2016

Studenci AGH skonstruowali energy harvester

Nowatorskie urządzenie do odzyskiwania energii ze sprężonego powietrza i jej przemiany na energię elektryczną zostało już opatentowane, przeszło z powodzeniem próby przemysłowe – i co najważniejsze – już na tym etapie cieszy się...[więcej]

01.04.2016

Studenci AGH tworzą łódź zasilaną panelami słonecznymi

Studenci Akademii Górniczo-Hutniczej, w ramach projektu „AGH Solar Boat”, tworzą łódź zasilaną panelami słonecznymi i planują udział w prestiżowych zawodach Solar1 Monte Carlo Cup 2017. To pierwszy tego typu projekt w historii...[więcej]

30.03.2016

Projekt naukowców z AGH zwiększy bezpieczeństwo na ulicach

Zespół naukowców z Akademii Górniczo-Hutniczej pracuje nad projektem HEIMDAL, którego celem jest stworzenie zintegrowanego, gotowego do wdrożenia systemu wykrywania niebezpiecznych narzędzi – takich jak broń palna, noże, maczety...[więcej]

07.03.2016

AGH, UJ i PAN chcą wspólnie rewolucjonizować współczesną elektronikę

Cztery krakowskie ośrodki naukowe podjęły współpracę. Chcą uruchomić i udostępnić w Narodowym Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS linię badawczą. Mają nadzieję, że dzięki badaniom tam prowadzonym zrewolucjonizują...[więcej]

24.02.2016

Naukowiec z AGH współautorem artykułu na temat pseudoprzerwy opublikowanego w „Nature”

Laboratorium Wysokich Pól Magnetycznych (Laboratoire National des Champs Magnétiques Intenses – LNCMI) w Tuluzie we współpracy z dr. inż. Wojciechem Tabisiem z AGH, opublikowało w „Nature” pracę dotyczącą badań pseudoprzerwy...[więcej]

19.02.2016

Więcej dębów w Polsce dzięki AGH

Naukowcy Akademii Górniczo-Hutniczej (AGH) w Krakowie tworzą robota, dzięki któremu w Polsce będzie więcej dębów. Miesięcznie ma „przebadać” trzy miliony żołędzi i wybrać z nich te najzdrowsze i najbardziej rokujące, z których...[więcej]

18.02.2016

Autonomiczny samochód z AGH

Naukowcy wraz ze studentami Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH zbudowali autonomiczny pojazd, będący w stanie rozpoznać znaki drogowe i przeszkody. Rola człowieka ograniczy się do...[więcej]

17.02.2016

Błękitny Węgiel – blog naukowy

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z dr. inż. Aleksandrem Sobolewskim, dyrektorem Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu. Panie dyrektorze, kończą się próby terenowe badania efektywności spalania nowego niskoemisyjnego...[więcej]

Wyświetla nowości od 41 do 50 ze wszystkich 146