Nauka

28.09.2011

Postrach cyberprzestępców powstaje w AGH

Komenda Główna Policji testuje pionierskie oprogramowanie, opracowane w Krakowie przez zespół naukowców pod kierownictwem profesora Wiesława Lubaszewskiego z Katedry Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej. System o nazwie...[więcej]

01.09.2011

Poligon doświadczalny w AGH, czyli co potrafi inteligentny dom

Dom, który zadba o siebie, ogród, i przede wszystkim zapewni wygodę właścicielom, to już nie science fiction. Zapach gorącej kawy rano - czemu nie? Rolety zamykane jednym przyciskiem w całym domu, gdy musimy szybko wyjść,...[więcej]

20.05.2011

W AGH opracowano innowacyjną metodę badania mikrouszkodzeń

Naukowcy z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Akademii Górniczo-Hutniczej opracowali urządzenie pozwalające na bardzo szybkie wyszukiwanie mikrouszkodzeń w różnego rodzaju konstrukcjach. To niezwykle ważny projekt, bo od...[więcej]

28.04.2011

Robot z AGH działa na poziomie komórkowym

Wprowadzić precyzyjnie narzędzie do pojedynczej komórki - proszę bardzo - w AGH wszystko jest możliwe. Tak duże usprawnienie prac w mikrobiologii jakie oferuje robot hybrydowy skonstruowany w Katedrze Robotyki i Mechatroniki...[więcej]

12.04.2011

„Pioruny wypadające w górę” – zagadkowe odkrycie Stanisława Staszica

Czy wśród setek studentów, pracowników, gości uczelni, przechodzących codzienne schodami obok figury Stanisława Staszica, znajdzie się jedna bodaj osoba kojarząca naszego patrona z dokonaniami w zakresie... fizyki pioruna? A...[więcej]

08.04.2011

„Małe-wielkie” roboty i ich wspaniali konstruktorzy

Nie każdy zapewne wie, że w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie kultywuje się od kilku lat tradycje japońskie. Mowa tu o zawodach sumo. Nasi studenci - konstruktorzy z Koła Naukowego „Integra" - z wielkim powodzeniem tworzą...[więcej]

Wyświetla nowości od 141 do 146 ze wszystkich 146