Skip to content ↓

Social Media & Content Marketing

Osoba do kontaktu

mgr Paulina Walotek
tel. 12 617 43 57
pwalotek@agh.edu.pl

Kierownik studiów

dr Dorota Żuchowska-Skiba
tel. 12 617 42 61
zuchowska@agh.edu.pl​​​​

Organizator studiów

Wydział Humanistyczny

ul. Czarnowiejska 36, 30-054 Kraków
powilon C-7, pokój 0.09


Charakterystyka studiów

Celem studiów podyplomowych z marketingu internetowego Social Media & Content Marketing jest wykształcenie profesjonalistów w dziedzinie marketingu w mediach cyfrowych – osób, które będą obejmować takie stanowiska jak:

  • social media manager lub social media specialist,
  • paid media specialist,
  • content designer,
  • specjalista digital marketingu,
  • community manager,
  • growth marketing manager,
  • strateg marketingowy wyspecjalizowany w komunikacji w digitalu,
  • kreatywny pracownik działu marketingu lub agencji (reklamowych, interaktywnych, PR, social media).

Studia pozwalają uczestnikom zdobyć wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu marketingu internetowego (digital marketing), ze szczególnym naciskiem na social media marketing, content marketing oraz strategię komunikacji.

Dzięki solidnemu przygotowaniu absolwentki i absolwenci kierunku:

  • sprawnie poruszają się w obszarze mediów cyfrowych,
  • znają i rozumieją trendy marketingowe,
  • planują skuteczną komunikację marek,
  • tworzą wartościowy content – teksty, video i grafiki,
  • znają podstawy zarządzania projektami,
  • obserwują i skutecznie moderują dyskusję w sieci,
  • planują i realizują płatne kampanie w mediach społecznościowych,
  • efektywnie promują w nich marki, firmy, instytucje oraz własną osobę.

Jako uczestnik lub uczestniczka kierunku Social Media & Content Marketing:

  • zdobędziesz praktyczną, aktualną wiedzę – program studiów jest co edycję aktualizowany i dostosowywany do najnowszych trendów w branży oraz potrzeb współczesnego rynku pracy,
  • poznasz szerokie spektrum tematów, którym poświęcone zostały studia: marketing internetowy, reklama, a w szczególności social media i content marketing,
  • weźmiesz udział w zajęciach prowadzonych przez osoby, które są praktykami i ekspertami w swoich dziedzinach, a jednocześnie doświadczonymi szkoleniowcami,
  • rozwiniesz swoje umiejętności dzięki zajęciom w formie warsztatów i konwersatoriów,
  • zamiast teoretycznej pracy dyplomowej przygotujesz praktyczną strategię komunikacji dla wybranej przez siebie marki (np. Twojej firmy); zostanie ona oceniona i skomentowana przez uznanych specjalistów z branży,
  • rozwiniesz sieć kontaktów – poznasz prowadzących oraz pozostałych uczestników studiów,
  • weźmiesz udział w imprezach integrujących,
  • otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów i narzędzi (np. darmowy dostęp do SentiOne na czas studiów).

Nic tak dobrze nie sprawdza i utrwala wiedzy jak praktyka. Właśnie dlatego naszych studiów podyplomowych nie wieńczy egzamin w formie testu, tylko prezentacja przygotowanych przez studentki i studentów strategii komunikacji. Dzięki temu:

  • przełożysz wiedzę z zajęć na konkretny, praktyczny przypadek – wybraną przez Ciebie markę,
  • stworzysz rozwiązania, które możesz rzeczywiście wykorzystać – w Twojej firmie, organizacji czy instytucji; być może staną się one przepustką do nowych szans w Twojej karierze,
  • opracujesz dokument, którym możesz pochwalić się w firmie lub przyszłemu pracodawcy,
  • otrzymasz konkretne wsparcie w pracy nad projektem: program studiów został tak zaprojektowany, by sukcesywnie wprowadzać Cię w kolejne zagadnienia związane ze strategią; oprócz zajęć odbywać się będą uzupełniające seminaria, podczas których krok po kroku wdrożysz się w prace nad strategią komunikacji,
  • otrzymasz cenną informację zwrotną oraz wskazówki od złożonej ze specjalistów komisji, która pod koniec studiów sprawdzi Twój projekt.

Program studiów

Link do Sylabusa

W programie XVIII edycji przewidziane są następujące zajęcia*:

  1. Wprowadzenie do studiowania: program studiów, ćwiczenia integracyjne ipodsumowanie – Adrian Gamoń
  2. Komunikacja w mediach społecznościowych – Maciek Myśliwiec
  3. Strategia komunikacji marki w mediach cyfrowych – Adrian Gamoń
  4. Content Marketing. Strategia i działania taktyczne – Artur Maciorowski
  5. Strategia i marketing treści na Facebooku – Rafał Sowiński
  6. Reklama i analityka na Facebooku i Instagramie – Szymon Lisowski
  7. Współczesna reklama online a social media – Jakub Oleksy
  8. Instagram marketing – Martyna Tarnawska
  9. TikTok marketing – Błażej Serwotka
  10. Personal branding, social selling i marketing na LinkedInie – Adrian Gamoń
  11. Video i YouTube marketing – Kamil Bolek
  12. X marketing (dawniej Twitter) – Dagmara Pakulska
  13. Marketing automation & e-mail marketing — Bartłomiej Kląskała
  14. Analiza grupy docelowej  — Albert Stęclik
  15. Influencer marketing — trendy i prowadzenie kampanii – Patrycja Górecka-Butora
  16. Content writing – teksty, AI, tone of voice – Rafał Sowiński
  17. Tworzenie komunikatów graficznych – Patrycja Picha
  18. Tworzenie treści wideo — Jarek Tokarski
  19. Projektowanie komunikacji na podstawie mapy podróży klienta – Katarzyna Wojciechowska
  20. Storytelling, czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu marki – Adrian Gamoń
  21. Od researchu do harmonogramu publikacji. Kreacja treści w mediach społecznościowych – Rafał Sowiński
  22. Growth marketing i planowanie lejków marketingowych - Bartek Szczepaniak 
  23. Planowanie i prowadzenie projektów digitalowych w praktyce (account management)– Agnieszka Kostelecka
  24. Wprowadzenie do analizy i prognozowania trendów w marketingu – Martyna Tarnawska
  25. AI w Marketingu - wprowadzenie – Małgorzata Wojtowicz
  26. Koszty działań reklamowych – Agnieszka Rutkowska
  27. Komunikacja B2B w mediach cyfrowych – Marcin Pluskota
  28. Wstęp do SEM (Google Ads + SEO) z elementami analityki - Krzysztof Marzec
  29. Wprowadzenie do analizy i prognozowania trendów - Martyna Tarnawska
  30. Sztuka wystąpień i prezentacji publicznych online i offline – Adrian Gamoń
  31. Seminarium projektowe. Strategia komunikacji marki krok po kroku – Adrian Gamoń
  32. Projekt marketingowy, prezentacja i ewaluacje – Ania Żurek, Rafał Sowiński, Adrian Gamoń i dr Dorota Żuchowska-Skiba

*Kadra i program mogą w trakcie roku ulec niewielkim zmianom (np. z przyczyn losowych,
zdrowotnych).


Terminy spotkań podczas XVIII edycji:

I zjazd: 16-17 marca 2024 (stacjonarne)
II zjazd: 6-7 kwietnia 2024 (online)
III zjazd: 20-21 kwietnia 2024 (online)
IV zjazd: 11-12 maja 2024 (online)
V zjazd: 25-26 maja 2024 (online)
VI zjazd: 8-9 czerwca 2024 (stacjonarnie)
VII zjazd: 21-22 września 2023 (online lub stacjonarne)
VIII zjazd: 12-13 października 2023 (online)
IX zjazd: 26-27 października 2023 (online)
X zjazd: 2023 9-10 listopada 2022 (online)
XI zjazd: 2023 23-24 listopada (online)
XII zjazd: 2023 7-8 grudnia (stacjonarne)
XIII zjazd: 25 stycznia 2025 (stacjonarne)

Z racji dobrych doświadczeń zajęć w formie online z poprzednich edycji proponujemy mieszaną formułę zajęć w XVIII edycji:

  • pierwszy, szósty, siódmy (siódmy może być też w formule online), dwunasty i trzynasty zjazd odbędą się stacjonarnie (offline) w Krakowie
  • pozostałe zjazdy przyjmą formę zajęć online

Sylwetka absolwenta

Program naszych studiów z zakresu digital marketing, Social Media & Content Marketing, jest dostosowany do potrzeb osób, które pracują w obszarze szeroko rozumianego marketingu (w tym zwłaszcza marketingu internetowego) lub wiążą z nim swoją przyszłość – między innymi:

  • absolwentek i absolwentów szkół wyższych, którzy chcą pracować w agencjach digitalowych bądź PR, w działach marketingu firm lub prowadzić własną działalność,
  • osób pracujących w agencjach kreatywnych (szczególnie PR, reklamowych, digital i social media), które są zdecydowane podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie marketingu w internecie,
  • osób pracujących w działach marketingu i kierujących nimi, które chcą wykorzystać potencjał komunikacji w mediach cyfrowych do sprzedaży, promocji, budowy dobrego wizerunku oraz obsługi klienta,
  • właścicielek i właścicieli firm, którzy chcą skorzystać z mediów cyfrowych dla rozwoju swoich biznesów,
  • osób pracujących w instytucjach państwowych, samorządowych oraz organizacjach pożytku publicznego, które odpowiadają za ich obecność w mediach cyfrowych.

Uwaga! Studia skierowane są do osób z minimalnym doświadczeniem z zakresu marketingu, sprzedaży bądź PRu. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w branży marketingowej czy reklamowej, to wciąż możesz skorzystać z naszego kierunku – uczestnictwo będzie wymagać od Ciebie nieco więcej samodzielnej pracy (lektury zaproponowanych książek i opracowań oraz systematycznego utrwalania wiedzy po zajęciach).

Niezależnie od tego, czy zamierzasz:

  • pracować w agencji kreatywnej lub dziale marketingu,
  • zarządzać zespołem digital marketingu,
  • prowadzić własną firmę i rozwijać jej marketing internetowy,
  • obsługiwać i promować sklep online,
  • kreować markę osobistą poprzez bloga, vloga lub profile w mediach społecznościowych

na naszym kierunku zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz wiedzę, które umożliwią Ci właściwe zrozumienie całego spektrum marketingu internetowego oraz osiąganie celów biznesowych przy jego pomocy.

Dodatkowe informacje

Czas trwania:
2 semestry (od III 2024 r. do II 2025 r.)
(pierwszy zjazd 16 - 17 III 2024 r. ostatni zjazd 25 I 2025 r.)
 

Tryb zgłoszeń:
o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i wpłat na konto

Liczba miejsc:
35

Dodatkowe informacje:

Partnerzy i patronaty:

Brief.pl, Interia.pl, SentiOne, Marketing przy Kawie, NowyMarketing, WhitePress, Marketer+, UXPressia

Rekomendacja kierunku:
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Współpraca merytoryczna:
Adrian Gamoń (www.adriangamon.com)

Śledź informacje o kierunku:
na stronie Wydziału Humanistycznego: www.wh.agh.edu.pl/studia/studia-podyplomowe-i-kursy/studia-podyplomowe-social-media-content-marketing/  
na Facebooku: www.facebook.com/studiasocialmedia 
na LinkedInie: www.linkedin.com/company/socialmediaagh 
 


Rekrutacja

Zgłoszenia i opłaty

Miejsce zgłoszeń:

Rekrutacja na studia jest możliwa po zarejestrowaniu się do systemu IRK
https://irk.usos.agh.edu.pl/pl/offer/WH_PD_2023_2024_Z/programme/WH_SMCM_podyplomowe/ 

Kontakt:
mailowo: zuchowska@agh.edu.pl 
telefonicznie: 600 053 293
mailowo: pwalotek@agh.edu.pl 
telefonicznie: 12 617 43 57.

Informacji w sprawie programu studiów udziela Adrian Gamoń (www.adriangamon.com) –
skontaktuj się z nim:
mailowo: contact@adriangamon.com 
telefonicznie: 511 153 666,
na LinkedInie: www.linkedin.com/in/adriangamon 

    Termin zgłoszeń:
    od 08 I 2024 do 16 III 2024 lub do wyczerpania limitu miejsc

    Opłaty:
    6 000 zł (płatność możliwa w dwóch równych ratach po 3 000 zł)

    Dodatkowe informacje:
    Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele – średnio 8 godz. dydaktycznych każdego dnia (po 45 minut).
    Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie kursów modułowych w czasie trwania studiów i opracowanie projektu komunikacji marki w mediach cyfrowych. Wymagana jest obecność na zajęciach.
    Absolwenci uzyskają świadectwo poświadczające ukończenie studiów w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie.

    Więcej informacji na temat studiów:
    Studia uruchamiane są co semestr, informacje na temat rekrutacji oraz samych studiów można znaleźć na Facebooku www.facebook.com/studiasocialmedia oraz na stronie Wydziału 

    Wymagane dokumenty

    • dyplom ukończenia studiów wyższych 
    • apostille lub legalizacja dyplomu uzyskanego poza Polską (jeśli dotyczy)
    • formularz zgłoszeniowy (wygenerowany z systemu IRK)
    • tłumaczenie na język polski dokumentów wydanych w innym języku niż język polski

    O ostatecznym zapisie decyduje kolejność wpłat (dane do przelewu przekazywane są osobom, które złożyły wymagane dokumenty rejestracyjne w systemie IRK).

    Dokumenty wymagane do wpisu na studia:

    • oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem studiów podyplomowych (do pobrania po zalogowaniu w systemie IRK w zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne pod przyciskiem „Dokumenty i dalsze kroki”)
    • poświadczenie wniesienia opłaty za pierwszy semestr studiów
    • Uwaga: pierwszeństwo w zapisie na daną edycję studiów mają osoby, które nie dostały się na kierunek podczas poprzedniej rekrutacji z powodu wyczerpania limitu miejsc pomimo dostarczenia kompletu dokumentów (decyduje kolejność napływania zgłoszeń).
       

    Stopka