Menu
  • Link do mapy serwisu
  • Pl
  • Informatyka Społeczna
  • Informatyka Społeczna
 

Informatyka Społeczna

Wydział Humanistyczny

Absolwent studiów posiada wiedzę z zakresu: 

  • nauk społecznych (socjologia, psychologia) i humanistycznych (kulturoznawstwo, filozofia) oraz informatyki,
  • pozyskiwania danych, na podstawie których można badać zjawiska i procesy społeczne oraz kulturowe, a także projektować nowoczesne i ergonomiczne systemy informatyczne,
  • wielowymiarowych relacji pomiędzy człowiekiem a komputerem (ang. human-computer interaction,
  • funkcjonowania mózgu człowieka w środowisku nowych technologii oraz poznawczego przetwarzania informacji.

Absolwent potrafi:

  • korzystać z zaawansowanych technik odkrywania wiedzy z baz danych (data analytics, data mining, big data, machine learning, predictive analysis),
  • projektować produkty interaktywne w taki sposób, aby były najkorzystniej odbierane przez użytkowników oraz wspomagały zaawansowaną analizę, wyszukiwanie i gromadzenie danych,
  • analizować interfejsy i produkty interaktywne pod kątem ich użyteczności.

Praktyki

Praktyki realizowane są podczas 6 semestru studiów i trwają trzy miesiące. Dotyczą zagadnień związanych z data mining lub user experience design. Zadania wykonywane przez studentów w ramach praktyk obejmować będą m.in.: zbieranie wymagań dotyczących aplikacji, systemu, witryny internetowej, projektowanie makiet UX, zorientowane na użytkownika projektowanie graficzne, testy użyteczności, pozyskiwanie danych źródłowych (komputerowa ekstrakcja, wykorzystanie agregatorów), analizę, modelowanie i wizualizację danych. 

 

Do najważniejszych firm, z którymi współpracuje wydział należą: Brand-24, Synerise, Opcom, IAB Polska, IBM BTO Business Consulting Services, Microsoft, Krakowski Park Technologiczny. 

Perspektywy zawodowe

Absolwenci kierunku mogą pracować jako: 

  • ad traffic manager, 
  • analityk compliance, 
  • analityk systemów komputerowych, 
  • brand manager, 
  • broker informacji, 
  • content manager, 
  • copywriter, 
  • data analyst, 
  • e-commerce manager, 
  • graphics designer, 
  • information architect, 
  • innovation designer, 
  • new media designer, 
  • product owner, 
  • seo specialist, 
  • social media manager, 
  • software developer, 
  • specjalista ds. marketingu internetowego, 
  • specjalista ds. użyteczności, 
  • strategy planner, 
  • traffic manager, 
  • trendsetter, 
  • user experience designer, 
  • user interface developer, 
  • webmaster.

Miejsca pracy: 

  • firmy zajmujące się badaniami rynku, 
  • agencje marketingu elektronicznego,
  • usługi IT, 
  • sektor ICT, 
  • telekomunikacja, 
  • bankowość, 
  • E-commerce, 
  • media,
  • firmy zajmujące się big data.

  

Szczegółowe informacje na stronie Wydziału Humanistycznego.

  

All rights reserved © 2017 Akademia Górniczo-Hutnicza