Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

Aplikacja „Dropsport” z AGH nagrodzona w plebiscycie „Soczewki Focusa 2013”

Aplikacja „Dropsport” opracowana przez Martę Ryłko i Kamila Figielę, studentów Wydziału Informatyki, Elektroniki i TelekomunikacjiAGH, zajęła I miejsce w kategorii „innowacje informatyczne” w ramach plebiscytu „Soczewki Focusa 2013”.

Celem plebiscytu było wyłonienie najciekawszych projektów badawczych w 2013 r. Spośród nadesłanych zgłoszeń jury konkursu wytypowało 15 najciekawszych przedsięwzięć naukowych i technologicznych w trzech kategoriach: „innowacje informatyczne”, „innowacje techniczne” oraz „innowacje medyczne”. Następnie odbyło się głosowanie internetowe, w wyniku którego wyłoniono laureatów. Zwycięska aplikacja z AGH pomaga w znalezieniu towarzystwa do wspólnej gry w piłkę, biegania czy wspinaczki.

Na pomysł wpadliśmy w czasie studiów i postanowiliśmy poświęcić wakacje, by go zrealizować. We dwójkę stworzyliśmy pierwszą wersję aplikacji, potem powiększyliśmy zespół – wyjaśnia Marta Ryłko. Z serwisu można obecnie korzystać na komputerze albo na urządzeniu mobilnym z systemem Android, wkrótce pojawi się też wersja dla iOS.

Mimo bardzo skromnych działań marketingowych, ograniczonych głównie do Facebooka, Drosport ma już ponad 7 tys. użytkowników. – Cieszymy się, gdy ludzie do nas piszą, że dzięki naszej aplikacji nawiązali nowe znajomości albo odkryli ciekawe dyscypliny sportu. To dla nas największa nagroda – mówi Marta Ryłko. Aplikacja jest darmowa i pozbawiona reklam, zatem aktualnie nie przynosi ona zysków ich twórcom. Młodzi wynalazcy chcą najpierw zbudować społeczność ludzi zaangażowanych w uprawianie i propagowanie sportu, a być może później przyjdzie czas na opracowanie modelu zarabiania na takich usługach. – Mamy już kilku zainteresowanych nami inwestorów, szukamy kolejnych. Jeśli znajdzie się ktoś, kto pomoże nam realizować naszą misję, jesteśmy otwarci na propozycje – deklaruje Marta Ryłko.

Stopka