Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

Sukces AGH w Rankingu Webometrics

W najnowszej edycji rankingu „Webometrics Ranking of World Universities 2014”, który obejmuje blisko 12 000 szkół wyższych z całego świata, Akademia Górniczo-Hutnicza znalazła się na 353 miejscu, tym samym utrzymując najwyższą lokatę wśród polskich uczelni technicznych.

 

W prestiżowym gronie 500 szkół wyższych, których aktywność jest najbardziej widoczna w sieci, znalazły się tylko 4 polskie uczelnie. W porównaniu do poprzedniego zestawienia Akademia Górniczo-Hutnicza odnotowała awans o  ponad 30 pozycji, utrzymując pozycję lidera wśród polskich uczelni technicznych.

 Miejsce w rankingu

Uczelnia

250 Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
299 Uniwersytet Jagielloński
335 Uniwersytet Warszawski
353 Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
516 Politechnika Warszawska
575 Politechnika Wrocławska
638 Uniwersytet Śląski w Katowicach
652 Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
679 Uniwersytet Wrocławski
745 Politechnika Śląska w Gliwicach

 

W rankingu tradycyjnie najlepiej wypadły uczelnie ze Stanów Zjednoczonych. Pierwsze miejsce zajął Harvard University, za którym uplasowały się kolejno: Massachusetts Insitute of Technology oraz Stanford University.

 

Przygotowaniem „Webometrics Ranking of World Universities” zajmuje się Najwyższa Rada Badań Naukowych w Madrycie (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas). Ten największy akademicki ranking szkół wyższych, w którym ocenie podlega przede wszystkim komunikacja uczelni za pośrednictwem Internetu, aktualizowany jest co sześć miesięcy. Zestawienie zatem różni się nieco od standardowych rankingów oceniających poziom naukowy poszczególnych jednostek.

 

Wskaźniki sieciowe zastosowane w rankingu są oparte i skorelowane z tradycyjnymi wskaźnikami scjentometrycznymi i bibliometrycznymi. Ranking dokonuje pomiaru objętości, widoczności i wpływu stron internetowych uniwersytetów, ze szczególnym naciskiem na dorobek naukowy pracowników (odniesienia do publikacji, wystąpienia na konferencjach, monografie, prace, raporty). W zestawieniu uwzględniane są również inne materiały takie jak: materiały z zajęć, seminariów i warsztatów, biblioteki cyfrowe, bazy danych, multimedia, strony osobiste. „Webometrics” bierze również pod uwagę ogólne informacje na temat instytucji, jej działów czy grup badawczych.

 

Szczegółowe informacje: www.webometrics.info

 

Stopka