Przejdź do treści Przejdź do stopki
Aktualności

Aktualności

Sygnatariusze umowy, fot. Zbigniew Sulima, Biuletyn AGH

AGH i Samsung wspólnie na rzecz nowych technologii komunikacyjnych

14 lutego Akademia Górniczo-Hutnicza oraz firma Samsung Electronics podpisały porozumienie o współpracy. Tym samym AGH zyskuje kolejnego partnera do prowadzenia projektów badawczych spajających działania uczelni z potrzebami przemysłu.

Umowa z jedną z największych firm elektronicznych na świecie przyniesie korzyści między innymi studentom kierunków IT. Jej celem jest prowadzenie wspólnych inicjatyw badawczo-rozwojowych oraz dydaktycznych. Zawarte dziś porozumienie zakłada przede wszystkich możliwość dofinansowania prac dyplomowych i doktoranckich. Pozwoli także na wymianę doświadczeń między środowiskiem akademickim, a specjalistami z firmy z obszaru nowych technologii komunikacyjnych.

Raz do roku firma Samsung będzie przekazywała uczelni listę propozycji tematycznych wskazując tym samym interesujące firmę kierunki badań. Na podstawie tych wskazówek studenci i doktoranci kierunków informatycznych będą prowadzić swoje projekty i prace dyplomowe.

Jak podkreśla inicjator współpracy prof. Krzysztof Zieliński podpisana umowa daje szereg możliwości:
 Między innymi finansowanie przez firmę badań pilotażowych w obszarze technologii chmurowych i sieciowych, praktyki dla studentów i doktorantów czy seminaria technologiczne organizowane przez pracowników firmy dla studentów i pracowników Katedry Informatyki Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH. Korzyścią płynącą z zawartego porozumienia jest również wsparcie procesu kształcenia oferowane przez firmę w zakresie realizacji zaawansowanych technologicznie wykładów i laboratoriów.

Umowę sygnowali Youngmin Lee Prezes Samsung R&D Europe oraz prof. Jerzy Lis Prorektor ds. Współpracy AGH.

Samsung Electronics Co., Ltd. wprowadza innowacyjne rozwiązania do urządzeń takich jak telewizory, smartfony, tablety, aparaty fotograficzne, drukarki czy sprzęt medyczny. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 tys. pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów.

Stopka